Påstås å være andrevalget vårt for ny CB dersom Bastoni ikke blir noe av.
Clement Lenglet
Hjelpe meg. Nedtur.
Nekter faktisk å tro det. Kan jo alltids håpe på at Conte får orden på han, men meget gjennomsnittlig spiller.
Ryktes fortsatt. Personlig synes ikke at trenger backup for Davies nei.
Trenger ikke backup?
Må innrømme at jeg har "varmet opp" til Lenglet. Nettopp fordi vi ikke trenger å bruke 60-80m på å "oppgradere" Davies vil Lenglet være en god billig løsning. Og en spiller som kanskje kan finne seg selv igjen som ytterst i en bakre treer.
Håper Bremer og Lenglet kommer inn. Da er forsvaret klart - og vi har mye penger å bruke fremover i banen.
Greit nok det.
Min mening var om vi får tak i en oppgradering av Davies, synes ikke jeg at vi trenger backup for Davies.
Ah. Tviler (egentlig helt sikker) på at vi ikke kjøper to stk som vi har tenkt å spille på venstresiden. Fortsetter Davies som i fjor skal det en veldig god spiller til for å spille han ut av laget.
Så blir Davies - Lenglet i så fall. Hvis Lenglet er et lån får man da se om han plutselig blomstrer i en rolle som forhåpentligvis passer han bedre enn den han har hatt i Barcelona - hvis ikke kan vi prøve oss på Bastoni og co. på nytt neste år.
Har en Barca-kompis som sier at Lenglet er dårlig likt der. Var visstnok god 1-2 sesonger, men så har det blitt mye personlige feil.
Det er jo noe vi er godt kjent med, og som Conte i ganske stor grad har greid å luke ut hos folk som Sanchez, Dier og Davies.
Isåfall tenker jeg det kan være lurt dersom man er sikre på at det blir lettere å få Bastoni eller Gvardiol neste sesong. I værstefall har vi uansett et solid alternativ i Davies, i beste fall blir Lenglet en reell oppgradering.
- Redigert
Ikke at jeg er breial på Tottenhams vegne, men mener at en som ikke er i nærheten av laget til Barcelona, heller ikke er bra nok for oss. Greit nok kanskje med ett års lån mens vi finner andre alternativer, men det er det.
Davies og spesielt Dier var også spillere som gjorde mye feil. Ikke dermed så at jeg tror at alle som kommer til oss under Conte slutter å gjøre feil, men helt greit for meg for en kar som blir et slags 5-6. valg. Samt at han er en naturlig ballspiller som kan være nyttig på slutten av kamper når vi trenger mål (med fem bytter vil det da være enklere å gjøre forandringer også i forsvar - ikke bare fremover i banen).
Jeg synes som sagt dette virker bare mer og mer fornuftig. Mulig han mislykkes totalt, men det gjorde Ndombele også. For meg virker dette som et veldig bra "money ball" move.
Schism Absolutt en bra deal med tanke på bredde og det økonomiske. Får vi ikke den eller de stopperne vi vil ha nå, så virker det fornuftig med Lenglet inn.
Ser ut som han har litt Toby-passningsfot i seg. Det kan komme godt med.
Ja. Var vel derfor han var så "hypet" for noen år siden - fordi han så ut som en "quarter-back" type stopper - en moderne Hoftun.
Han passer profilen perfekt slik sett - da Bastoni har lignende kvaliteter. Jeg tror som sagt vi vil få se Lenglet en del i slutten av kamper når vi trenger mål. Davies er ikke en dårlig pasningsspiller, men han er heller ikke en kar som er veldig skapende.
Blir vel snart bekrefta denne karen også. Lån uten opsjon, noe som sier meg at vi er villige til å vente til neste sommer før man eventuelt går etter Bastoni/Gvardiol/Torres. Da har vi i det minste to venstrebeinte midtstoppere i troppen.
ChristianYiddo
Tenkte det samme når jeg leste at lånet er uten opsjon om kjøp. Godt dealet!
Liker uansett ikke lån uten opsjon - tvungen opsjon er en ting, men valgfri hadde vært fint.
Spiller Lenglet godt må vi betale dyrt neste år - hvis han i det heletatt er en vi da kan kjøpe. Spiller han dårlig så er vel hele poenget med å ha han her også borte. Så blir litt tap/tap for meg. Selv om vi selvsagt vil dra nytte av han i en sesong hvis han spiller godt - så helt "tap/tap" er det selvsagt ikke.
Det litt merkelige om dagen er hvor lite penger vi faktisk bruker.
Ser humoren, men mener også det er sannhet i det. Å ha litt tørt krutt er selvsagt bra.
Vi får se hvordan de nye presterer, men enn så lenge et helt utrolig vindu.
Førstelaget er potensielt veldig veldig bra og vi begynner å få litt bredde også. Uten at vi har svidd av voldsomt mye.
Skulle vi få til noen gode kjøp utover i vinduet fordi spillere plutselig blir tilgjengelige så blir dette helt helt perfekt.