Så skal det også sies at Kudus ikke akkurat er uten svakheter.
Jeg vet ikke hvor smertegrensa på pris bør være, men Kudus i nåværende form er ikke en man sprenger banken fullstendig for. Når han er i rytmen er han omtrent umulig å ta fra ballen. Glir forbi folk som få andre i ligaen. Mulig ingen andre er like god som han der faktisk. Men pasningskvaliteten er så som så til tider. Og jeg vet ikke om han er best i verden på å vurdere når man bør drible og når man helst ikke bør. Det kjenner jeg ikke godt nok da det alltid er annerledes å se andre lag spille - man fokuserer å en litt annen måte enn når Tottenham spiller. Han har vel et rykte på seg for å være litt “hot and cold” der. Og han må opplagt få opp produksjonen, men ikke umulig at han har lidd litt under et WH som også har vært noe kaotisk.
Så har ikke jeg noe bedre forslag til en som kan gå rimelig rett inn på høyrevingen. Utrolig synd at vi aldri fikk Olise eller Doue. Samtidig har jeg tro på at Frank kan få mye ut av Kudus. Han virker som tidligere nevnt til å like angripere som er direkte i stilen. Og det vil forandre dynamikken litt forover i banen.
Kulusevski: Slepen, men kan ikke drible av folk en mot en bredt i banen
Johnson: Driblet vel sist noen Gutter 14
Son: Kan noen ganger komme seg rundt folk, men er ikke den han var
Tel: Burde ha utgangspunkt til å være en ganske OK kar til å utfordre, men blir ofte litt passiv - håper det bedrer seg
Odobert: Den av de “etablerte” som er mest naturlig hva gjelder å utfordre, men enn så lenge være ganske stusselig
Maddison: Kan minne litt om Dempsey i måten han drar av folk i trange posisjoner, men heller ikke en som utfordrer særlig en mot en etc.
Solanke: Kan knapt drible noen en mot en. Må litt som Kulusevski få kroppen i mellom osv.
Så slik det står nå antar jeg Tel/Son - Solanke - Kulusevski/Johnson og da Maddison som AM vil spille mye. Hvis Odobert ikke spiller seg inn har vi ingen som er godt over snittet til å utfordre/være direkte. For a manager som har hatt folk som Benrahma, Mbeumo etc. omtrent hele tiden i Brentford.
Så er Moore litt mer som Kudus, men vanskelig å si når han evt spiller seg inn.
Ikke nødvendigvis et stort problem at man ikke har mange som dribler og utfordrer i et lag, men i kamper hvor man trenger at noe litt spesielt skjer for å få brutt opp satte mønster er det viktig. Spesielt nå som vi ikke har en Modric, Eriksen, Kane etc. som kan forandre kamper på andre måter.
Så ja. Håper man kan få til noe her. Og ikke viktig for en fan hva en spiller koster på mange måter, men alltid best om man får god verdi.