Hva er spennende med Xavi? Er jo ikke slik at han har en fabelaktig CV. Spennende fordi han ikke er Frank?
Personlig har jeg ingen sterke meninger om Xavi. Kjenner han ikke noe særlig som trener. Så sier ikke at man ikke burde ha byttet til han hvis man kunne, men kan ikke si jeg går rundt å drømmer om Xavi. Hvorfor skulle man?
Vet ikke hva som er best å gjøre med Frank. Hva er sannsynligheten for at han blir en manager som leder oss til ligagull? Den er lav uansett manager, men må vel begynne å nærme seg 0% for Frank?
Jeg tviler ikke på at ting blir bedre hvis han får fortsette, men hva betyr bedre? Det må bli så absurd mye bedre for at han skal være verdt å fortsette med.
Så har ikke jeg forandret noe særlig mening. Skal man sparke Frank så bør det være fordi man har en klar tanke om hvem som skal inn og hvorfor. Hvis ikke er det alltid enklere å bytte til sommeren.
Ansetter man Glasner nå så “ødelegger” man også muligheter til sommeren - med f.eks Pochettino. Og garantert andre også - som ikke vil hoppe av midt i sesongen med sitt lag.
Dette minner ekstremt mye om AVB. Da spilte vi også ekstremt kjedelig fotball. Jeg mente vi burde ha beholdt han, men ser jo i ettertid at det å faktisk få inn Sherwood av alle ble riktig. Samtidig vet jeg nå ikke helt hvem det nå skulle ha vært.
Hughton eller noe slikt kunne sikkert ha tatt jobben ut sesongen, men akkurat han er jo ikke akkurat verdens mest spennende manager selv.