Dougie
Det er jo akkurat dette som er problemet. Spillerene har null klubbfølelse. Jeg tror ikke dette er særegent for Tottenham, men det vil bli ekstra synlig i tider med motgang.
Spillerne blir hentet herfra og derfra, og gitt lukrative kontrakter. Ja, de ønsker å vinne noe i klubben, det tviler jeg ikke på, men først og fremst er det egen vinning (lønn/springbrett til neste klubb med mer penger) som er fokus. Null klubbfølelse. Jeg tror ikke brorparten av troppen feller så mye som en tåre ved nedrykk. Jeg tipper mange rett og slett gir faen. Sånn har det bare blitt.
Helt frem til for et par tiår siden så var det klubb og manager som var den sterke part. Med økte lønninger og en generell samfunnsutvikling (generasjon Z), har dette blitt snudd på hodet. En liten klikk av (toneangivende) spillere kan i dag gå sammen å få sparket en manager. Spillernes makt er alt for stor. Og dermed til skade for kollektivet.
Som lærer de siste 20 åra, har det vært enkelt å se hvordan andelen av (beklager, uten filter) «bortskjemte drittunger» øker for hver nye klasse man overtar. Det gjør at selv den mest kompetente/autoritære/gode læreren (eller manageren) får et helvetes problem med å samle flokken å gå en og samme vei.
Nå må vi få inn Poch, gi han all den tiden han trenger til å skifte ut alt han vil. Tåle motgang på veien, og stå i det. Tror jeg gir meg der. COYS