Veldig mange Tottenham-fans er helt blinde for "troppbygging", men gode lag må faktisk tenke 1-2-3-5 år frem i tid når man kjøper folk. Dessverre noe vi har vært dårlig på lenge.
Jeg håper vi gjør minst mulig nå. Bergvall har allerede slått igjennom. Mulig han får en dipp igjen selvsagt. Sarr veldig lovende pre-season. En type som plutselig kan ta steget i år. Gray viser tegn på at han begynner å bli den spilleren vi tror han skal bli. Moore kan være en toppspiller om 12 mnder. Jeg er alltid veldig bevisst på at talenter kun er talenter, men han er potensielt spesiell. Samme med Vuskovic. Og det finnes flere. Da må det tas hensyn til.
Og så har vi en helt haug med spillere som man ikke helt vet hvor gode de egentlig kan være. Bentancur var fort vår beste spiller før korsbåndsskaden. Synes endelig han kanskje begynner å ligne noe igjen. Er Porro en topp back eller en med ekstreme egenskaper som også har noen for store svakheter til å spille for et topplag i PL? Vet ikke. Var Kulusevskis høst i fjor et blaff igjen eller det nye stabile nivået? Er Solanke en spiss som skårer 20 mål i PL eller 10? Er Johnson en som kan gjøre mer enn å bare skåre mål? Er Tel den superstjerna han skulle bli? Er Odobert en som kan ta steget fra U21 hos Frankrike til å bli en A-spiller der og her om noen år?
For meg gir det fullstendig mening å se hva Frank kan få til. Alle blir ikke plutselig fryktelig gode under Frank, men noen bør bli det. Vanskelig å si om det er Solanke eller Porro som slår ut i full blomst. Om vi "sparer" penger til neste sommer hvor det forhåpentligvis er litt tydeligere så fint. Det er så perfekt med lånet av Palhinha. Og kan man få til noe tilsvarende med Grealish så topp.