- Redigert
Backupen til Tel.
Backupen til Tel.
Blir sikkert first price denne gangen også.
Skulle vi ikke glemme Tel å gå for en som ville til oss? Trodde det var det du ville?
Prøver oss på spillere "alle vil ha" men spiller vil ikke til oss. Levy sin skyld
"Vi mååå ha forsterkninger, elendig bredde." Prøver på noen når førstevalget ikke vil til oss, "first Price" og Levy sin skyld.
Feil blir det uansett. Men godt vi har Ange som bare er litt uheldig med skader da.
mka07 det er det samme med en god del av de britiske hardcore-supporterne. At Levy kun er "for profit" og "tapper klubben for midler" er opplest og vedtatt blant de fleste jeg snakker med på tribunene. Enkelte har til og med begynt å ta til orde for at de heller ville foretrukket å ha det gamle treningsanlegget og det gamle stadion i bytte mot noen titler.
Det man ikke forstår er at det ikke er usannsynlig at vi med annet eierskap med "mindre streng" økonomisk styring med ok sannsynlighet ville vært konstant på nedre halvdel av tabellen eller i Championship (eller verre) og uten titler. Verden er ikke slik lenger at vi bare kunne ha kjøpt noen verdensstjerner som kunne ha holdt underholdningsverdien oppe - vi hadde ikke hatt råd og ikke ville de hatt noen grunn til å komme til oss heller. HELE LAGET ville ha bestått av "first price"-spillere.
Det er en kjennsgjerning at vi trenger de fasilitetene som er bygget og det robuste økonomiske fundamentet vi har for å kunne konkurrere slik ting er nå.
Knut Så kan det jo selvfølgeleg være noko i at man kunne valgt en mellomveg og.
Kunne kanskje bygd litt mindre fancy osterom etc og spart ein del midlar. Man hadde kanskje heller ikkje trengt Englands beste treningsanlegg. Kanskje kunne man spart noko der? Og med midlar spart (lavare lånekostnad) kunne man kanskje auka lønnsbudskjettet noko. Trur heller ikkje omsetninga av den fancy hospitality greia vi holder på med er SÅ stor. Å spare nok til å hente dei verdes stjernene som "mange" vil ha hadde nok ikkje skjedd uasett. Men å kunne auke rammene så vi kunne tiltrekke oss litt større kaliber er nok ikkje en umulighet. Lønnsprosent på 42% som vi har er ekstremt lavt.
Kunne nok også våre smartare på overgangsmarkedet. Hadde nok spart mykje pengar på å finne spelarar på VdV nivå (ikkje dritdyr, men med mykje potensiale) enn på Solanke/Richarlison nivå (Dritdyre og maksnivå er etter allt å dømme allerede vist)
Usikker kor eg kan finne igjen der vi har 42%. Men vi hadde 46% i 2023, så det er ikkje utenkeleg at vi har gått ned i prosent, da inntektene våre har auka + at vi har ein del spelarar med høgare lønn som har reist.
Her er talla eg viser til fra 2023 forresten. Eg meiner det bør være muleg å få tak i ein spelar eller 2 på litt høgare nivå.
Eg er generellt enig med taktikken vi har om å hente spelarar i Grey, Bergvall og Moore klassen. Men eg trur ikkje man skal undervurdere å hente ein fra høgare hylle. Og da må man lønne. Det virkar jo som om vi har midlane til å kjøpe dyrt. Så da må det enten ha vore at vi er gjerrige på lønn, eller at ingen gode spelarar vil til oss.
Men eg tenker at om Newcastle kunne hente Tonali (ok. Han hadde ei sak over seg. Men alikavel), så burde vi kunne klare å hente en spelar på samme nivå iallefall.
Spørsmålet blir igjen da: Hvem fra høyere nivå hadde egentlig ønsket å komme til oss / hadde vært realistisk å kunne kjøpe? (Feks med utgangspunkt i fjor sommer, nå er vi jo et shitshow)
Nå ser det jo også ut som det er 2 som takker nei til oss og de er vel strengt tatt heller ikke fra øverste hylle heller
Ser på den kampen og de leder 5-0 over Brighton imponerende hva de driver med
Dei har ein plan. Og har spelarar til å utføre den planen. Det hadde vore noke