- Redigert
Davide Frattesi
Hva skal vi med han?
Antar dette kun er tull.
Ja hva skal vi med en italiensk landslagsspiller på midtbanen.
Italiensk landslagsspiller ja. Det kan vi ikke takke nei til.
Frattesi er knapt den 6’ern vi drømmer om. I de andre posisjonene har vi nok folk. Så fremt vi ikke skal låne ut Bergvall selvsagt.
Det handler ikke om han er god eller ikke. Det handler om sammensetning av troppen. Samme med han stopperen fra Lens. Eller Vlahovic for den del. Passer ikke.
Hvis Cardoso ikke er vår 6’er trenger vi en der. Og vi trenger en venstreback. Sannsynligvis noe fremover i banen også. Da bør man prioritere sine ressurser deretter.
Frattesi er indreløper. Der har vi allerede Bergvall, Sarr, Deki, Maddison og Gray + at Bentancur og Bissouma kan spille der. Ser ikke at Frattesi er noen oppgradering av dette, så ville vært totalt bortkasta ressurser. Men han spiller jo for et landslag som ikke greide å kvalifisere seg for sist vm.
- Redigert
Bare så det er sagt så går jeg ikke nødvendigvis rundt å håper vi skal kjøpe alle disse vi blir linket til.
Men så mye italiensk fotball forrige sesong.
Ser du mye italiensk fotball Dougie siden du er så bombastisk?
Ikke sett veldig mye, men registrerer at han stort sett er (og har vært) innbytter for Inter. Poenget er uansett at vi ikke trenger å bruke 30 mill på en indreløper når vi allerede har en overfylt stall (ja, vet det er teit å snakke om kvoter) og mange indreløpere. Men overbevis meg gjerne om at han er verdt å hente (utover at han spiller en del for et helt middelmådig landslag).
Mye god utvikling i å sitte på benken. Bare å kjøpe.
Synes han passer best sentralt. Og der er vi lette, mildt sagt.
Men mulig Cardoso er enda bedre. Han har jeg sett veldig lite selv.
Stoler mer på at de som ser disse spillerne uke inn og uke ut kan dette bedre enn noen som leser om spillerne på Google.
- Redigert
Godt poeng. Selv følger jeg ingen på X eller andre slike steder som jevnlig ser b-laget til Inter
Og nei. Fint at du/Cuti deler slikt. Mitt spørsmål var ikke basert på at du evt ønsker denne spilleren. Det var et halvveis retorisk spørsmål til alle her inne.