PL: Tottenham - Newcastle | 4. januar 2025
Strøkent med analyse av nøkkelmomenter i kampen!
Synes dog Spence sin innsats og posisjonering på Newcastle siste scoring er grusom, det synes enda bedre på tv bildene. Han trenger ikke inn i 16 meteren i det hele tatt da det er mange mellom ballen og målet. Det eneste han skal passe på er at han ikke blir spilt på utsiden. Når han først blir det gir han Murphys alt for gode vilkår til å dunke den inn foran mål.
Sett i ettertid burde nok Ange ha latt Bergvall være på banen og heller tatt av Kulusevski ja.
Den er interessant. Delvis enig. Kan det være at Spence lot seg prege av å ha blitt spilt på innsiden rett før?
Hvorfor han feilbedømmer taklingen senere så grovt vet jeg ikke. Ikke sånn at Murphy gjør så mye for å lure han. Egentlig klassisk Johnson-move som nesten 100 av 100 bør blokkeres. Blir det med Johnson i alle fall.
Men alt i alt er jeg fornøyd med det forsvaret leverte. Klart jeg hadde forventa mer med Romero/vdv. De er så gode på sitt beste at mange situasjoner som de vi diskuterer nå i jula, aldri ville kommet på høydepunktene en gang , de hadde bare rydda opp. Så der er jeg enig med godeste Cuti. Men det har heller kamuflert problemer for meg for når vi spiller med vanlige dødelige blir det veldig tydelig at vi ikke enten har skjønt Angeball og ikke klarer å utføre eller at ideene hans er for naive