I det klippet jeg delte ser man våre stoppere slite med å finne gode alternativer (og når de først slår ei pasning bommer de - det kan ikke midtbanen direkte lastes for). Bissoumas hovedoppgave er å gjøre seg spillbar i et oppbyggende spillet. Mer enn Kulusevski og Maddison i første fase. Det klarer han ikke.
Så er jeg helt enig i at dette ikke løses alene ved å bytte ut Bissouma med hverken Sarr eller Bentancur. Kanskje Modric, men han har vi ikke - og man kan ikke bygge en stil rundt å ha en så ekstrem spiller.
For meg viser laget som helhet mangel på forståelse. Noen må bryte mønstrene når man blir fanget gang på gang på gang på samme måte. En stopper kan slå langt. Maddison, Kulusevski, Moore eller Johnson kan gjøre seg spillbare i en ny posisjon. Isteden er vi som roboter som bare gjentar feil etter feil. Og når Bissouma endelig får ei pasning vender han blindt opp i en motstander. Selvtilliten forsvinner og ting blir bare verre. Sjokkerende dårlig. Skal faktisk ikke være mulig med så mange bra spillere.
Mulig det ikke hadde fungert, men en opplagt ting man kunne ha prøvd var å gå med Sarr og Bentancur som litt dypere og Kulusevski mer som ren AM. Evt. Gray og Bentancur da Gray er den av våre som er best i trange situasjoner dypt i banen. Blir nesten bare mer sint av å tenke på det. Er så dårlig av Ange.