Slik som ting er nå er Dougies beskrivelse rimelig perfekt og helt lik min opplevelse. EL er fryktelig når a) «b-laget» taper etter grusomme prestasjoner (slik vi har opplevd - til og med i Conference) b) man må bruke store deler av «a-laget» som så ikke er klare til kamp i PL 3 dager senere.
Så er EL glimrende når man vinner og kan gi folk som Moore, Dragusin etc. spilletid. Og en arena for å faktisk spille seg inn på laget. Våren i fjor kunne man i praksis ikke spille seg inn. Noen måtte spille seg ut eller bli skadet.
Hva gjelder Bergvall er det for meg så tydelig at han fysisk ikke er i stand til å spille på dette nivået enda. Ikke styrken, men kondisjonen mangler. Da svikter «alt» noe. Så er det veldig forståelig med tanke på alder og hvor han kommer fra. Skipp sa vel at på hans utlån i Norwich følte han ikke at han hang med i kampene fysisk før rundt juletider (også fordi han alltid spilte og man spiller mye i den ligaen). Talentet til Bergvall ser man uansett - selv om det faktisk er flere år til man bør forvente at han faktisk leverer.
Hvis man skal si noe «negativt» om Moore må det nesten være at han allerede har mye av den kondisjonen som trengs. Altså ikke noe særlig han kan utvikle der - selv om han kan bli sterkere (et område Bergvall merkelig nok allerede har inne).
Også flott at vi nå i praksis er videre til minst play-off. Målet må selvsagt være å unngå det, men her kan man nå tillate seg å mer eller mindre bytte hele laget utover. Ingenting er sikkert, men siste kamp hjemme mot Elfsborg er så godt som 3 poeng allerede. Så får man se hvor mange flere poeng man har for å være sikre på topp 8. Husker ikke på mine FM spill hva man måtte ha, men garantert 15+ poeng. Bør være mulig å vinne 1 av de 4 som ikke er mot Elfsborg. Nesten umulig at det ikke skjer så fremt man ikke får mye skader og alt blir rot.