Tottenham have already expressed their interest to the agents of Desire Doue. He is one to watch for Spurs!

[FabrizioRomano]

Har ingen kjennskap, så skal ikke være bastant. Virker spennende. Men! Dette er ikke en produktiv spiller. 4/5 G/A på 31 seriekamper vitner om at han har en lang vei å gå på den fronten.

Mbappe hadde til sammenlikning 15/11 på 29 seriekamper på samme alder. Kanskje en urettferdig målestokk, men skal dette være signeringen i angrepsrekka må man ha tro på at han kan bli en skikkelig stjerne. Hvis ikke er det liten vits.

Så kan sånne ting eksplodere selvfølgelig. Plutselig herjer han med bedre medspillere. Men tallene tilsier foreløpig en uslepen diamant, og angrepsrekka vår trenger en spiller som kan gå rett inn og bidra med masse målpoeng.

Doue har målpoeng per 180 min hvor han også ofte har spilt på midten. For et lag som endte på 10.

Mbappe spilte spiss for serievinneren.

At han skal bli Mbappe skjer ikke, men målpoeng per 180 min for Rennes slik deres sesong ble vil jeg anta er solid. Uansett skal man betale store summer for Doue er det basert på en antakelse om at han slår ut i full blomst i løpet av 1-2 år.

Om vi signerer han får vi håpe han er the real deal, ikke en ny N'obody, vi har jo en del uflaks med signeringer fra Frankrike dessverre.

Schism
    Ikke mange kampene han har spilt på midten denne sesongen, men fair. Synes uansett ikke det er tall som tilsier at han er den umiddelbare oppgraderingen vi trenger. Selv om det utivilsomt er spennende spiller for fremtiden. Cristiano Ronaldo ble ikke en veldig produktiv spiller før tidlig i tjueåra, men kan like gjerne bli Gio dos Santos.

Dougie

Tror ikke vi er spesielt uenige.

Man har noen som blir voldsomt produktive veldig tidlig som Mbappe. Men er nok mer normalt som med C. Ronaldo at målpoengene kommer litt senere. Så er det alltid et sjansespill, men derfor man kan få Doue for 40-50m, mens feks en skadeskutt Neto er dyrere.

Jeg har ikke noe syn på Doue annet enn at han var «hypet» lenge før vi ble linket. Og at jeg lenge har argumentert for å nettopp jakte spillere som enda ikke har slått helt ut i full blomst - i håp at de gjør det hos oss. Det kan være såpass modne spillere som Romero, men da også mye tidligere som Sarr osv.

«Helt ferdige» produkt er ekstremt dyre. Isak et godt eksempel denne sommeren. Hadde vært perfekt, men for sent nå. Kanskje vi en gang havner på et sted hvor vi kan toppe et sterkt lag med folk som Isak, men der er vi ikke helt enda hverken økonomisk eller omdømmemessig.

Det hevdes at vi har konkurranse fra PSG og BM.

Knut er det noen som velger BM før oss, er ikke det en klubb som overtar våre pensjonister? 😂

Nå som Olise er klar for BM tviler jeg på at de også skal bruke fryktelig mye penger på Doue også.

For meg virker det som vi helst vil ha Neto og at vi derfor suller med Doue. Greit nok hvis man vurderer Neto som et bedre kjøp - selv om jeg ikke deler den.

Palhinha virker til å dra til BM også.

Så vil aldri en spiller som Doue bare dra et sted uten at det er flere som er interesserte.

Kjøper Rennes Grønbæk for Doue-pengene?

Betyr ikke at Doue kommer til oss, men mye tyder på at han blir solgt om ikke annet. Klassisk at selgende klubb skal få litt tid til å bruke pengene først.

12 dager senere

Ser ut som Doue går andre plasser.

Toget er nok gått på denne. Kjenner han ikke nok til å ha sterke følelser rundt dette. Virker som en ekstremt spennende spiller, men har aldri sett han spille en hel kamp så…

Kan jo drømme om at Moore viser seg frem så mye at man lar en plass stå igjen til han.