Tottenham Hotspur - Burnley

Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Når: 15/5 2022 kl 13:00
Dommer: Kevin Friend
TV: TV2 Sport Premium 1

Forventet lagoppstilling:

Lloris
Emerson Sanchez Dier Davies Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Kulusevski Kane Son

Subs: Lucas, Bergwijn, Winks, Gollini, Rodon, Scarlett
Injured: Doherty, Tanganga, Skipp, Reguilon, Romero
Suspended: -

Motspiller å se opp for: Cornet? Weghorst?
Forventet resultat: 2 - 1 (Son, Son)

For et antiklimaks om vi skulle tape denne etter et fantastisk NLD på torsdag... jeg tror ikke vi taper, men 4. plassen blir veldig vanskelig selv om vi vinner.

Hvem vinner

Denne avstemningen er avsluttet.
Knut endret tittelen til Tottenham Hotspur (5) - Burnley (17): 15.05.22 13:00 den .

Interessant benk etterhvert som følge av skadene. I forrige kamp hadde vi White, Devine, Craig og Scarlett på benken foruten de mer åpenbare i Gollini, Rodon, Winks, Moura og Bergwijn.

Ohh nervøst! Må gå for tidlig scoring, rett i strupen på dem. Og bare gønne på! COYS!!

Kan ikke skjønne annet enn at kvaliteten vår bør trumfe viljen deres. Det er ikke sånn at vi ikke kan grave grøfter vi også dersom det trengs og det bør spillerne forstå idag.

Det som er vanskelig med denne kampen er først og fremst potensiell mangel på energi og det å balansere hvor aggressiv man skal være med ball.

Det siste punktet er mer en kunst enn en vitenskap. Skal man slå den tidlige ballen i bakrom? Det kan føre til ubalanse for Burnley, men det kan også føre til at vi «unødvendig» mister ballen. I motsatt fall spiller man aldri den ballen i bakrom ender vi bare opp med å spille sidelengs - og da bryter man aldri ned Burnley. Faktum er at det eneste vi er virkelig gode på er kontringer. Vi er ikke dårlige ellers, men vi kan ikke si på forhånd at vi kommer til å skape 5 sjanser mot etablert forsvar. Derfor tror jeg denne kampen fort avgjøres av om vi faktisk klarer å skåre på de få sjansene vi får - og ikke slipper til en dødball eller unødvendig kontring imot. Går vi under 0-1 tviler jeg veldig sterkt på at vi klarer å snu det. Spesielt ettersom vi vil bli slitne utover i kampen.

Håper selvsagt jeg tar feil og at vi klarer å få til et fullstendig «overfall» basert på energien fra seieren sist. Det er ikke umulig, men usannsynlig. Jeg tipper 1-0 og et helvete siste 20-25.

Sen kamp på Torsdag og tidlig i dag, ikke mye hviletid.
Jeg liker at vi spiller kamp før Arsenal, skulle vi vinne så setter vi stort press på Arsenal.

Det går rykter at Kulusevski er skadet/syk.Romero er fortsatt skadet.
Dette blir en tøff kamp, Burnely kjemper som vanlig for unngå nedrykk.Vi vet hvordan de komme til spille, ligge bakpå og pøse ballen fram.Alle frispark vil bli lempet mot vår seksten meter.Mange tøffe dueller foran begge mål

Med Romero ute så blir det vel Sanchez som starter.Synes han er som vanlig ustabil.Arsenal presset litt ekstra på han, med gang han spilte ballen til Royal så ble han presset voldsomt.Han bruker for lang tid med ballen, dårlige touch osv.

Skulle ikke Kulusevski starte så blir det vel Moura.

Uannsett så har Jeg tro på seier i dag.Vi må kjempe like godt som har gjort i de siste kampene.Alle spillerer vet hva som kreves.To kamper igjen, her gjelder det gi jernet hele veien.

Tror Conte staret slik:
Lloris
Sanchez-Dier-Davies
Royal-Bentacour-Højbjerg-Sessegnon
Moura-Kane-Son

Er Kulusevski frisk så staret han selvsagt.Jeg ville brukt Rodon og Bergwjin, men tviler på det skjer.
mitt tips:3-1 (Son x 2, Kane)

Et lite rykte at vi har sykdom i klubben.Kulusevski, Lloris, Gollini.Stemmer dette?

Hva betyr lite rykte?

Kulusevski er blitt diskutert om han ikke er 100%, men noen kilder på Lloris?

Personlig ser jeg ikke noe problem med å starte Bergwijn - selv om vi alle vet det blir Lucas. Kulusevski er en bedre kar å sette inn de siste 30 hvis vi tenger noen til å forandre kampen.

Hadde gjerne startet Winks også.

Svært uheldig om BÅDE Lloris og Gollini skulle vise seg å være syke. Fingers crossed for at det IKKE er tilfellet...

Kan ikke si det er feil, men finner ingenting på at Lloris er ute.

Virker som Kulusevski starter også, men tynt med kilder der også både hva gjelder sykdom og at han evt er frisk nok.

Hadde kanskje vært litt frekt å starta med 3 sett friske bein? Kanskje Son er glad han kun spilte 70 sist og har litt mer sprut i beina. Han er ikke god når han er sliten.

Nå får vi snart se, men Conte liker ikke å bytte så mye. At Son og Kulusevski gikk av betyr at de starter (hvis de er friske).

Så kan man fint argumentere for at f.eks Winks har mer offensiv kraft enn Højbjerg og Bentancur. Slik at Winks inn siste 30 kan være bedre hvis vi trenger mål enn Højbjerg eller Bentancur. For meg er det såpass likt mellom de tre der at jeg hadde startet Winks for å gi oss mer energi fra start. Sier seg selv at Højbjerg og Bentancur ikke er 100% restituerte - og som mot Brighton er ikke Bentancur god hvis han mangler litt.

Kulusevski er med i garderoben om ikke annet.

Tragisk at Lucas starter, men begge målvaktene er med om ikke annet.

Og med Kulusevski og Bergwijn på benken har vi mye krutt å sette inn.

🐓 Spurs XI: Lloris, Sanchez, Dier, Davies, Emerson, Højbjerg, Bentancur, Sessegnon, Lucas, Son, Kane

Rimelig svekket Burnley også. Mee og Tarkowski er begge ute. Weghorst starter heller ikke.

Faktisk helt utrolig hvor mye Burnley mangler.

Mee, Tarkowski, Rodriguez, Westwood og folk som Pieters og Gudmundsson svekker er heller ikke med som svekker bredden. I tillegg starter som nevnt Weghorst på benken.

Tidlig scoring er svært gunstig så kjør på