Tottenham announce that they are bringing bag the 'Holsten' kit sponsor as talks to renew with the new season with AIA have broken down.
Dersom dette stemmer er det gull i mine øyne
Tottenham announce that they are bringing bag the 'Holsten' kit sponsor as talks to renew with the new season with AIA have broken down.
Dersom dette stemmer er det gull i mine øyne
I alle dager? Rent intuitivt tenker jeg at det må være feil. Merket er riktignok eid av Carlsberg Group nå (dvs pengene som trengs eksisterer), men likevel. Alkoholreklame er vel heller ikke ekstremt vanlig i PL uten at jeg vet om det er pga forbud eller tilfeldigheter. Og det er jo ikke første april heller i dag såvidt jeg kan skjønne
For ordens skyld så løper AIA-dealen til og med 2027 ser det ut til:
https://www.nytimes.com/athletic/4167575/2023/02/12/premier-league-shirt-sponsors/
Hadde vært kult. Men er nok fake news. Kanskje om noen år.
Ja mulig det er kødd. Det kom opp på Facebook, News Now Tottenham.
Men det hadde vært kult.. Nostalgi
Garantert bs. Om Carlsberg var interessert i å sponse engelske lak tipper jeg de hadde puttet carlsberg på draktene våre ikke holsten.
Samme «ryktet» i fjor også.
Man kunne sett for seg at Carlsberg kunne ha ønsket å posisjonere Holstein på nytt. Litt som feks Stella Artois plutselig ble «pushet» knallhardt for noen år siden.
Av en eller annen merkelig grunn er vi så sterkt linket til AIA. Kanskje de bruker Tottenham hardt i Asia, men for meg virker det som de får lite igjen for denne sponsingen. Så er kanskje tiden med «legendariske» hovedsponsorer uansett forbi. Jeg husker Carlsberg/Liverpool, JVC/Arsenal osv, men nå kan jeg ikke si hvem som sponset United i år engang.
Synes AIA er en grei sponsor, mange klager over det røde men for meg blir det bare pubertilt. Logoen deres er relativt stilren og lite invaderende.
Schism Av en eller annen merkelig grunn er vi så sterkt linket til AIA. Kanskje de bruker Tottenham hardt i Asia, men for meg virker det som de får lite igjen for denne sponsingen.
Tja, nå har jeg ikke sjekket market cap, men "AIA is the largest publicly listed life insurance group in Asia-Pacific" indikerer ihvertfall at det er et veldig stort selskap. Og om de ønsker å bygge/forsterke sin posisjon mot konsumenter i Sør-Korea finnes det vel knapt noe bedre alternativ når det kommer til sponsing?
Spørsmålet så blir jo om det egentlig er attraktivt for dem å gå en ny runde etter at Son er pensjonert. Kontraktens utløp i 2027 sammefaller jo potensielt med den tid Son begynner å måtte tenke på å trappe ned.
Kungreke ikke nødvendigvis. Carlsberg-brandet har allerede en sterk posisjon, det kan hende det er lettere å ta nye markedsandeler ved å promotere et annet merkenavn i porteføljen. For den typen selskaper er det total markedsandel / salgsvolum totalt som teller - og en måte å oppnå videre vekst på er å satse med flere brands, da ikke alle konsumenter liker å drikke det samme "som alle andre" (inklusiv meg selv).
EDIT: Etter å ha bladd igjennom produktporteføljen til Carlsberg innser jeg at enda flere ølbrands/øvrige drikkebrands jeg liker enn jeg hadde trodd på forhånd er eid av Carlsberg...
Tottenham hadde vært perfekt for å relansere Holsten globalt.
Kunne sikkert vært mulig også. Litt smakløst øl for varmt vær osv. er jo inn.
Schism Om det var noe Carlsberg ønsket å gjøre så er det absolutt en god ide, skulle det funket tror jeg vi måtte begynt å vinne noe igjen først, ikke helt overbevist at det å assosieres med Tottenham er bra for denne type merkevarer slik ståa er nå. Vi er jo blitt en vits post Pochettino hva gjelder suksess.