Tottenham Hotspur - Ars*nal

Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Når: 12/5 2022 kl 20:45
Dommer: Paul Tierney (Mike Dean i VAR-rommet)
TV: TV2 Sport Premium 1

Forventet lagoppstilling: "Samme som vanlig"

Lloris
Emerson Romero Dier Davies Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Kulusevski Kane Son

Subs: Lucas, Bergwijn, Winks, Gollini, Rodon, Sanchez, Scarlett
Injured: Doherty, Tanganga, Skipp, Reguilon?
Suspended: -

Motspiller å se opp for: Denne "Oedegaard"
Forventet resultat: 2 - 1 (Son, Romero)

Det viktigste NLD på mange år!! Det er varslet bråk i N17 sies det - så greit å passe litt på hvor man går og står før og etter denne kampen... Forutsetningene er dog enkle for oss: Vinn eller forsvinn ift fjerdeplassen!

Hvem sitter igen med bragging rights i den nordre delen av London?

Denne avstemningen er avsluttet.
Knut endret tittelen til PL: Tottenham (5) - Ars*nal (4): 12.05.22 20:45 den .

Håper tar med oss momentum og selvtillit fra forrige kamp, backene burde iallfall ha spilt på seg litt av det mot Liverpool, og det er viktig!

Vi møter et lag som er noen hakk ned fra Liverpool, så det burde være muligheter for tre poeng, men samtidig er våre rivaler i veldig god form.

Dette blir spennende, bare å krysse fingrene!

Dette blir tap. Dessverre. Sannsynligvis et ganske bittert et og. Er noe med flyten begge veier i det siste som bare gjør meg helt sikker.

Vi har selvsagt en OK mulighet her. En dag ekstra mellom kampene og hvis vi kan "møte opp" mot Liverpool burde man klare det her også.

Så blir det sannsynligvis jevnt og da vil nerver fort komme inn i bildet. Leder vi f.eks 1-0 mot slutten så vil det nok prege oss. Også et poeng at Arsenal fra start kan spille uten særlig press. De kan tap og allikevel spiller det sannsynligvis ikke så mye rolle. Finnes ikke noe bedre inngang til et NLD egentlig - for motivasjonen vil være der uansett om de kan spille uten det ekstra presset.

Jeg tipper uavgjort eller 1-målsseier til oss.

Tror vi svikter i denne kampen. Vi har hatt en tendens til å ikke levere varene når det gjelder og her gjelder det.

Hvor sansynlig er det at Arsenal starter veldig defensivt i denne? Siden de er klare for CL med en U og frykter våre kontringer?

cjmozart
    De er vel ikke klare med U? Fullt mulig å ta inn 4 poeng på to kamper, men vanskelig blir det!
    Først og fremst vil jeg ta hevn! Det var helt krise sist 😡
    Vi må vinne, og gjerne såpass overbevisende at Arseanal blir demoralisert!

cjmozart Jeg vet ikke hvor gode våre rivaler er når de legger seg bakpå, jeg frykter egentlig mer at de går i strupen på oss og setter et tidlig mål eller to.

Vi er i angrepsposisjon ift tabellen, og det tror jeg kan gi oss en liten edge. Vi har klart mest å vinne, og de andre har mye å tape... Jeg har trua, men det blir vanvittig tøft.

Spent på om forrige kamp bil gi ønsket effekt på spillere som Sessegnon og Emerson. Får håpe det gir de nok selvtillit til å prestere på et høyere nivå enn hva de har gjort så langt i sesongen. Jeg nekter å tru at de ikke kan være bedre enn det vi har sett hittil i sesongen minus sist kamp

Dear Supporter,
    Tomorrow night promises to be a momentous occasion – the first Men’s North London derby held to a full capacity in our new stadium, with so much at stake.
    The atmosphere will be like nothing we have experienced at the stadium before and this is something we know our players will thrive on in their bid to keep our ambitions of a top four finish alive.
    To help create a scene that provides further inspiration to our players and is befitting of the occasion, we need your help to transform our iconic South Stand with a tifo that displays the words ‘Dare, Dream, Do’ – a message that encapsulates the emotions we will all be feeling ahead of kick-off.
    On arrival tomorrow night, you will find a blue or white bag placed on your seat, that when raised will create the tifo display. The bags are 100% recyclable and can be reused or kept as a souvenir from the night.
    We ask you to raise your bag for a total of approximately 60 seconds from the moment the teams begin to emerge from the tunnel (approximately 19:40) - please aim to arrive at your seat in good time.
    Let’s get fully behind the team tomorrow and make this a night that none of us will ever forget.

Klubben prøver å bidra litt på sin måte ihvertfall

Klubb-organisert tifo. Finnes ikke mer plastikk - sorry. (Jada jeg veit jeg er surmaga og negativ her nå 😅)

Dougie hvorfor er det plastikk? Er jo vår klubb, at folka vi betaler for å drive den for oss gjør dette viser jo egentlig bare at de skjønner hva som skal gjøres.

Fordi det
      1) Er ikke klubben som skal definere uttrykket på tribunen.
      2) Illustrerer mangelen på et aktivt supportermiljø.

Ordentlig tifo - for meg - oser kreativitet, humor, slagside etc. Dette her blir ca det samme som å ta i bruk klappere.

Men så har jeg nok et litt «firkanta» syn på supporter/tribunekultur og alt det der. Kan det bidra til å øke atmosfæren, så sure.

Men drømmer om et NLD en dag med en ordentlig ramme - skapt av supporterne. Stemningen under selve matchen er jo alltid elektrisk, så fortjener en tilsvarende ramme. Husker da tifo ble introdusert for alvor i Norge i derbyene mellom Vålerenga og Lyn. Da snakker vi ramme.

Litt enig, men er nok veien ting går.

Er jo ingen hemmelighet at vi blir mer og mer en turistattraksjon for hvert år som går. Og tvilsomt at vi noen gang kommer til å få en "old school" supportergjeng på ståtribunen som faktisk organisk gjør den slags på eget initiativ.

Så da er ikke spørsmålet om man skal velge mellom "ekte" tifo eller "plastikk" tifo, men noe vs. ingenting.

Lenge siden jeg har vært på kamp i Norge nå, men husker da det oppsto mikrofoner og høytalere foran Kjernen i Trondheim blant annet 😆

cjmozart
        Usikker om de har erfaring med ligge defensivt.Det er ikke bare å legge seg bakpå og cruise inn et peong.

Schism Så da er ikke spørsmålet om man skal velge mellom "ekte" tifo eller "plastikk" tifo, men noe vs. ingenting.

For meg er det en no-brainer, da «ingenting» i det minste er autentisk. Men er nok fort i et mindretall der!

Var en norsk Spurs-fan som gjestet Pyro og Pivo (podcast om supporterkultur) her for litt siden. Synes han hadde et interessant take - at det er gjennomsnittsalderen (grunnet lange ventelister og høye priser på sesongkort) som kanskje er det største problemet for tribunelivet i PL, ikke masseturisme osv. Iallefall når det gjelder de største klubbene.