I utgangspunktet positivt at vi er etter HG talent, men som @Schism og andre påpeker er det liten vits om vi fortsetter å behandle ungguttene slik som vi har gjort de siste årene.

Nå har vi allerede et av de yngste lagene i serien. Så blir det selvsagt enklere å slippe til enda flere når vi skal spille 15+ kamper til neste sesong.

Men som jeg har sagt lenge. Vi må bli råere til å kvitte oss med spillere som opplagt ikke tar det siste steget. Alt for mange i kategorien Skipp, Davies, Sessegnon osv som er i klubben år etter år. Sirkulasjonen i siste tredelen av stallen må opp.

Hyggelig at de vil til oss, men man blir jo nesten litt lei seg på vegne av de. Fryktelig merkelig at de ønsker seg hit. Skal man være positiv får man håpe at man har planer om å gi unggutter sjansen neste sesong.

Kjenner han ikke, men utifra det man leser kan man få inntrykk av at han minner om Bergvall. Akkurat det vi trenger selvsagt. At man evt. får tak i unge spillere som skal blokke hverandre også.

Vi er flinke til å gi folk som VDV, Udogie osv. sjansen. Det gjør at vi får et ungt lag, men det er også spillere som har spilt på øverste nivå minst en sesong. Vi er ubeskrivelig dårlige til å gi unggutter med mindre erfaring, og som vanligvis er yngre, sjansen. Det har knapt forandret seg under Ange. Mulig Mourinho var vår beste på årevis. Og det sier mer om hvor fryktelige alle andre har vært.

For min del veldig positivt at vi satser på yngre spillere som Sarr, Udogie og VDV. Ikke mange topplag med så unge spillere som er «faste».

At Ange har arvet en spillertropp med veldig mye «skrot» og uten Europacup (og mageplask i begge cupene) er selvsagt store hindre.

Jeg tror Ange kommer til å slippe til enda flere unge spillere neste sesong. Bergvall blir en av de. Bare gutta på bakrommet får solgt mange nok spillere så vil sjansene dukke opp. Men har ikke akkurat vært selgers marked siste par årene heller.

For tidlig å dømme Ange der, men Veliz (mye skadet og egentlig spilt mye a-fotball), Scarlett, Donley, Dorrington, Santiago og sikkert flere jeg ikke husker i farten kunne fint ha enten spilt mer eller i det minste fått noen minutter. Neste sesong kan man legge til Bergvall og Phillips.

Ikke at jeg forventer noe United 91 hver sesong, men vi er allerede linket til spillere man ikke kan forvente er mer enn utfordrere til ei startoppstilling (selvsagt mulig man tar feil på noen som blir stjerner, men spillere på midten av 20-tallet som koster 20-30m fra middels klubber blir sjelden «stjerner»). Jeg skal ikke forskuttere mye der, bortsett fra en sentral midtbane og en angriper til trenger vi ikke mer for bredden. Bredden har vi allerede blant ungguttene. Det vanskeligste blir å få solgt nok - og skal vi kjøpe flere itillegg så fylles ting opp igjen.

Cuti Jeg tror Ange kommer til å slippe til enda flere unge spillere neste sesong. Bergvall blir en av de. Bare gutta på bakrommet får solgt mange nok spillere så vil sjansene dukke opp. Men har ikke akkurat vært selgers marked siste par årene heller.

Ange har ikke vært tvunget til å bruke Davies, Skipp, Sess etc.

Dougie Holder det ikke med Sarr, Udogie og VdV på en sesong mener du?

For all del, oppløftende at de spillerne blir satsa på. Men her snakker vi gutter som er etablert i Europas toppligaer fra før. Denne diskusjonen dreier seg vel om å gi akademi/junior/u21-spillere sjansen. Der har vi vært verst i klassen lenge - også under Ange.

Og selv om jeg er enig i at vi har for mange spillere som tar opp plass i troppen, er ikke det en unnskyldning for ikke å gi minutter til unggutta. Donley feks burde selvsagt ha blitt belønnet med noen innhopp innen nå.

Jeg mener jo spillere som Donley burde fått sjansen på bekostning av spillere som Skipp.

Moro at du også er kommet dit.