Virker ganske tydelig for meg at Ange ønsker fire stoppere han kan rullere på når vi neste år skal spille langt flere kamper.

Forhåpentligvis flere kamper 😁 Nå har han nå riktignok ikke rullert nesten noe i år, med mindre han har vært tvunget - så egentlig litt overrasket over at vi linkes til stoppere nå som vi har Dragu også.

• Cuti svarte på dette.

Skal i alle fall ha at vi er tro til vår strategi; "hvordan ødelegge vilkårene for flest mulig unge spillere mest mulig".

Knut Ingen vits å rullere i år når vi knapt spiller kamper. Blir nok noe helt annet neste år.

Tror dessverre det sier noe om Ange som trener også, men det får tiden vise. At han er konservativ på det når han prøver å sette et mønster samt at vi spiller få kamper kan være forståelig.

At vi skal rullere fire stoppere har jeg derimot null tro på. Heller ikke nødvendig så lenge man ikke har skader. Rullerer man på tre er det mer enn nok. Å kjøpe inn enn fjerde når man har Phillips og Dorrington samt Davies som kan spille stopper er bare tåpelig.

Knut Kamper med Roar Stokke vil aldri bli det samme med denne fyren på banen.

Håper virkelig de pengene prioriteres andre steder enn på et fjerdevalg. Om vi havner i EL/ECL bør jo Dorrington eller Phillips få den plassen.

Kan virke som neste sesong kommer litt for tidlig for Phillips.

Tar gjerne en oppgradering av Davies jeg. Buingiorno kan jo også spille venstreback - helt optimalt.

Er dette da "anti-Rose"? Du velger å være positiv på en spiller du ikke kjenner?

Tror kanskje det er du som ikke kjenner denne spilleren?

Jeg gjør det ikke - og hvor ofte ser du Torino?

Hvor godt mener du han, basert på det du har sett, han vil passe inn som back i Ange sitt system?

Har sett mye italiensk fotball denne sesongen, så har naturlig nok sett noen kamper med Torino også. De kampene jeg har sett har Buongiorno spilt stopper, men ikke vanskelig å se for seg at han kan spille back også. Om det blir fullklaff i et ganske annet system som vårt er alltid vanskelig å si. Det har nok Paratici kontroll på eventuelt.

Torino har virkelig vært bunnsolide defensivt denne sesongen og der skal Buongiorno ha sin del av æren. Lett å skjønne at han er i ferd med å bryte seg inn på det italienske landslaget.

👍

Høres ut som en kar man da evt. erstatter Davies med.

Vil ikke ha han uansett. Fordi vi ikke trenger flere stoppere. Og jeg er særs tvilsom til at en kar som hovedsakelig er stopper kan gå inn å spille back under Ange. Da er det nok enklere som Davies å være back som kan spille stopper.

Jeg tror nok ikke at vi henter Buongiorno, men da fordi han rett og slett er for dyr og god til Davies-rollen.

Men sånn Ange har uttalt seg i diverse intervjuer i vinter virker det som at han ønsker seg fire gode stoppere. Så hvem vet.

Kan jo også hende Ange ønsker større taktisk fleksibilitet, og muligheten til å kunne bruke en mer defensivt anlagt back i kamper og kampbilder det er behov for mer defensiv trygghet.

Ikke at jeg tror det, men da gir det mer mening. Synes spilleren virker spennende jeg. For meg handler det mer om nettosummen det vil koste å hente ham og kvitte seg med Davies.

Gir utrolig lite mening å gjøre en betydelig investering i bredden når vi har flere behov i startelleveren. For meg virker dette mer som en luksus vi kan unne oss den dagen vi har 13-14 spillere som er «satt».

Også synes jeg egentlig Davies er ganske undervurdert i rollen som stopper/«sittende» back. Ingen automatikk i at Buongiorno er så mye bedre egentlig, selv om han definitivt er mer spennende akkurat nå.

Dougie Kan jo også hende Ange ønsker større taktisk fleksibilitet, og muligheten til å kunne bruke en mer defensivt anlagt back i kamper og kampbilder det er behov for mer defensiv trygghet.

Er vel motsatt av det han sier. Og han har Davies og Emerson til å spille den rollen.