Premier League 2024/2025
Schism First price? Spillere Ange har ønsket seg - som han så ikke bruker. Man kan kalle de hva man vil.
Samtidig er det ikke Ange som styrer pengesekken, og selv om man neppe henter noen uten hans veldignelse, har han heller ikke overordnet ansvar for spillerlogistikken.
Kan godt være han har fått valget mellom Werner og ingenting gitt Timos gunstige pris. Bedre trenere enn Ange tar Timo da. På samme måte; hva om beskjeden har vært «vi har ikke råd til en bedre cdm enn Bissouma i dette vinduet?» Da har man liksom ikke så mye annet valg enn å beholde.
Han har selv uttalt at han tar beslutningene hva gjelder kjøp og salg.
Klart det er noen finansielle betrakninger med i bildet også. Forstår det, men hva er vitsen med å bruke 100m på Solanke og Gray hvis man har en trener som må da klare seg med flere spillere han ikke vil ha? Det kan Ange selvsagt påvirke. Spesielt med tanke på Solanke. Kunne fint ha handlet en spiss til 30-40m for så å kjøpe en ny DM osv.
Finner ikke noe intervju, men han har vel sagt mer noe i retning av at han er med å bestemme såvidt jeg husker. Og at ingen hentes mot hans vilje (som vel ikke alltid har vært praksis hos oss tidligere, ref «club signing»).
Tror uansett ikke han sa etter Werners første låneopphold at han skal vi ha med videre. Det er nok mer et tilfelle av «dette er hva du får, ta det eller ikke».
Utover det helt enig. Ange er åpenbart med å styre prioriteringene. 65m på Solanke virker absolutt som nor han trumfa igjennom. Så ja.
- Redigert
Personlig ville jeg syntes Werner hadde vært en fin kar å ha på tilgjengelig på benken når man har stanget i mot over 70 minutter og man trenger noe "annerledes". Mulig det var planen?
Og så lenge Odobert var frisk så ble vel ikke Werner prioritert.
Same old arsenal. Always cheating
Litt spekulativ den der vel?
Vi spiller nå 19. Kunne vært 18., men da hadde vi fått lite hvile fra søndag. Søndag måtte bli fordi vi spiller EL på torsdag.
Siden vi spiller 19 må vi spille 22 og ikke 21. som Arsenal osv.
Mulig Wolverhampton kunne vært en dag senere? Men for den kampen får Wolverhampton faktisk mindre hvile enn oss.
Liverpool har en dag hvile mer enn oss. Men det er “følgefeil” fra CL vs. EL. Hadde vi spilt i CL hadde vi hatt like mange timer hvile før den kampen.
Nottingham får en dag mer hvile enn oss mellom 22 og 26, men det må bli slik ettersom vi spiller i dag. Vi kunne ikke ha spilt 19 og 21.
Wolverhampton har som nevnt 2.5t mindre hvile enn oss.
Den siste kampen hvis man skal ta med 04.01 som “jul” er mot Newcastle og da har vi en dag mer hvile enn Newcastle. Men her har begge lag langt mellom kampene så spiller knapt noen rolle.
Ser ikke helt problemet her. Så lenge vi er i EL og spiller ligacup må det nesten bli slik.
Litt i samme stil som Knuts innlegg.
God valuta for pengene her. Men må visst være slik har jeg hørt. Kunne umulig vært bedre.
Alltid fint å sette rekorder.
Å slippe inn først er egentlig ikke noe stort problem i seg selv. Som mange sier, så foretrekker de 4-3 framfor 1-0, og det kan jeg forstå. (Er dog enig i at denne rekorden er direkte flau.)
Problemet slik jeg ser det, er heller problemet hvordan laget reagerer på å slippe inn. Vi har 4 kapteiner, men ingen ledere. Uten ledere svikter kollektivet.
Det som også plager meg er at vi spiller jo ikke fin fotball heller. Gøy med mål da.
Men ser vi på de neste 6 kampene i Pl er det lite poeng å plukke med den formen vi viser. Det er like sannsynlig at vi lukter på nedrykk i februar som at vi lukter på Cl
Å vinne i PL etter å ha sluppet inn først er veldig vanskelig.
Vi spiller ca 18 kamper i året. Vi slipper inn først i 15. Helt utrolig. Ikke tilfeldig at det skjedde etter at vi kjøpte Dragusin.
Vi spiller med andre ord med handikapp i omtrent hver eneste kamp!
Tar vi ikke tak i slike ting? Det er ikke tilfeldig! Håpløst å slippe inn mål først i hver eneste kamp.
Handler det om innstilling? Tilfeldig er det iallefall ikke lenger..