Liverpool - Tottenham Hotspur

Stadion: Anfield
Når: 7/5 2022 kl 20:45
Dommer: Michael Oliver
TV: TV2 Sport 1

Forventet lagoppstilling:
Lloris
Emerson Romero Dier Davies Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Kulusevski Kane Son

Subs: Lucas, Bergwijn, Winks, Gollini, Rodon, Sanchez, Scarlett
Injured: Doherty, Tanganga, Skipp, Reguilon?
Suspended: -

Motspiller å se opp for: Mané (foruten de fleste andre)
Forventet resultat: 2 - 0 (Mané, Salah)

Gir oss dårlige odds her. Samtidig er dette en must-win mtp topp 4 er jeg redd.

Tipper Kulusevski starter igjen - samtidig var det nyttig å ha ham som innhoppsjoker. Han gav oss en helt annen impact enn det Lucas som oftest gir.

Hvilket lag vinner?

Denne avstemningen er avsluttet.
    Knut endret tittelen til PL: Liverpool (2) - Tottenham (5): 07.05.22 20:45 den .

Det Liverpool holder på med for tiden er på et helt annet nivå. Snuoperasjonen mot Villareal var enorm.
    Vi kan vel håpe på at de har plukket opp noen småskader, fått en mental utladning og har begynt å glede seg til finalen. De har vært veldig sterke denne sesongen - irriterende gode.

Men kampen skal spilles og på en god dag kan vi matche hvem som helst. Vi har jo "banket" City to ganger denne sesongen🙂

Knut Tipper Kulusevski starter igjen - samtidig var det nyttig å ha ham som innhoppsjoker. Han gav oss en helt annen impact enn det Lucas som oftest gir.

Enig. Han kan virke litt tung når han blir sliten.
    Spille på samme side som Emerson tar på.
    Kanskje han kan gjøre mest som innbytter når Emerson er vingbacken vår 🙄

Spilte vel ikke så mye siste tiden i Juve så fysikken er nok helt på plass snart. Spilte nok mye på overskuddet første tiden hos oss.

Vet ikke helt når det gjelder Kulusevski - da han kom til oss holdt han kamper godt omtrent fra dag 1. Hvorfor luften går litt ut av en er ofte komplisert. Levde Kulusevski litt på "adrenalin" i starten? Er det private ting som gjør at han mistet litt piffen? Tålte han å spille 90min i enkeltkamper, men at det ble litt for mange på rad med hans fysiske grunnlag? Kan også være en kombinasjon av en haug med ting. Også et poeng at når man havner på benken slik så havner man litt i angrepsposisjon igjen - som kan gi en mental "boost".

Liverpool har ballen 80%. Kan vi plutselig kontre inn et mål eller to? Selvsagt, men vil påstå at 3-målsseier til Liverpool er mer sannsynlig enn at vi vinner (begge de utfallene ser jeg på som ganske usannsynlig dog - ikke ofte vi har blitt rundspilt under Conte - selv om vi hadde noen fryktelige kamper for en stund tilbake hvor blant annet Southampton hadde knust oss hvis de hadde hatt Salah, Mane etc på topp).

Defensivt når vi forsvarer oss dypt er vi ikke så dårlige i disse dager. Romero er ei løve i boksen og Emerson og Sessegnon er bedre når de bare står i forsvar (merkelig nok - spesielt hva gjelder Sessegnon). Højbjerg og Bentancur er også gode til å dekke foran forsvaret når de ikke må løpe over store distanser (begge to mangler litt hurtighet selv om de ikke akkurat er Charlie Adam-trege). Kulusevski (som jeg forventer starter) er også god defensivt for å være en ving. Son er pliktoppfyllende i slike kamper og Kane er nyttig på defensive dødballer (han er ikke like god defensivt som før i spill da han jager mindre). Så vi burde ikke være enkle å bryte ned tidlig, men du vet aldri helt med Emerson, Dier og Davies (alle kan gjøre tabber, men de virker til å være mer utsatt hva gjelder idioti enn de andre). Klarer vi å ri av starten så kan det alltids bli interessant. Kommer vi til 60-70 på 0-0 så vil presset begynne å bygge seg opp for Liverpool som selvsagt vet at de må skåre. Jeg tror fortsatt vi taper, men vi vet jo selv hvordan det plutselig preger det laget som man forventer skal vinne. Dessverre er Liverpool ekstremt rutinerte på slikt og er uendelig mye bedre enn oss til å håndtere den slags.

Jeg tipper 3-1. Og alt bedre enn 4-0 er OK 😆 Og det er egentlig ikke for å være så "negativ" heller - bare at Liverpool etter mitt syn nå er verdens beste lag. Og selv om vi ikke er dårlige - så er det et godt stykke fra oss til de beste.

Jeg tipper Liverpool legger seg litt mer bakpå en det de pleier, og vinner 1-0

Har av en eller annen grunn en god følelse for denne kampen som jeg skrev i Leicester tråden. Vi har har dårlig statistikk på anfield de siste årene, og en gang må det snu.

Håper på ca samme 11'er som sist, med Kulusevski eller Son på benken for "late impact" (ikke så sent som i 84 minutt dog).

Vi blir mest sannsynlig utspilt, men det trenger ikke bety at vi taper kampen.
    Gleder meg til spennende kamp!

COYS!

Interessant hvor blid Conte er for tiden - og med en veldig konstruktiv tilnærming til ting. Minner litt om Pochettino før han plutselig ble gammel og gretten.

Tror ikke det hjelper mot Liverpool, men utrolig viktig for sommeren og neste sesong at Conte fokuserer på det som er bra og alt man faktisk kan forbedre isteden for å være irritert over alt som ikke er bra.

Dette er en tøffeste borte kampen.Mange spillere og managere har uttalt at Anfield er en vanskelig bane å spille på.Det er et enormt trykk på Anfield, de kjemper om PL gull og de har uten tvil den 12 man i ryggen.

Nå det er sagt så er det selvsagt sjans for poeng.Vi må spille slik vi gjorde mot City, alle spillere må være klare.De må levere opptil 8-9-10 på børsen.
    Kane og Son blir igjen viktige her.Kane vil få det knalltøft på topp og han vil garantert trekke seg ned.Det må han gjøre, lange baller opp mot Kane med Van Djik i ryggen er mer eller mindre håpløst.
    Falle lavt og sende ballen videre til Son/Kulusevski.Utnytte det rommet Liverpool gir oss.Må heller ikke være redde for å holde på ballen, kan ikke miste den etter tre trekk.

Alle vet hvordan vi vil spille og Liverpool.De kommer til sette opp et høyt tempo og vi må forsvare oss godt i starten.(Ving)backene våre vil trenge hjelp.Her må Son og Kulusevski følge med.
    Son og Kulusevski må også sette fart når det åpner for kontringer, utnytte det rommet som kommer.

Tror ikke Conte med kommer noe overraskelse. Kulusevski kommer inn i laget og jeg tror også at Sessegnon får starter selv om Regulion skulle bli frisk.

Tar vi et poeng her så er det veldig bra og ikke minst viktig.Vi er kan da være 4 poeng bak Arsenal før vi møter dem og et poeng på Anfield må gi en kraftig boost til laget.
    Tenk hvilke følelse det vil gi.

Lloris
    Romero-Dier-Davies
    Royal-Højbjerg-Bentacour-Sessegnon
    Kulusevski-Kane-Son

Royal vil nok ikke gå mye fremover og det er greit.Er spent på hvordan han takler presset i denne kampen.Får hjelp av Kulusevski og det er en spiller som gjør en god defensiv jobb.

Kane kommer til å få en hard kamp.Ikke lett å være enslig spiss mot midtstopperene til Liverpool.De har kun slippet inn 7 mål på hjemmebane og null tap.
    Kane vil ikke få mye tid, derfor må han få hjelp.Midtbanen og vingene må være med for å hjelpe Kane, det vil kreve mye men skal ta vi poeng så kan ingen stå å se på.
    Tips:2-2 (Son & Kane) COYS

presley Enig i det meste, bortsett fra at jeg ønsker Kulu eller Son på benken for å ha noen å sette inn litt uti kampen.

Mabbutt
        Ser den, men har vi råd til å «spare» noen.Noe jeg ikke tror.
        hvis det skal skje så blir det Kulu, Son er altfor viktig.
        Vil da bruke Bergwijn, men han er også en joker å ha på benken.Ja jeg vet at Conte ikke bruker han og det er merkelig.

Faktisk ikke helt totalt fremmed for å starte Lucas i denne - selv om det i praksis betyr at vi er svekket offensivt. På Anfield handler det gjerne om å klamre seg til tauene lenge nok til at ting åpner seg litt. Og Lucas er ikke så ille når han bare skal løpe i hælene på motstanderen - noe det fort blir mye av i kveld.

La oss si at vi fortsatt henger med utover i andre, og at kampen åpner seg litt. Da er det så uendelig mye bedre å kunne slenge innpå en uthvilt Deki mot litt møre legger. Å sette innpå Lucas i samme scenario ville sannsynligvis bare gitt initiativet tilbake til hjemmelaget.

Dougie Faktisk ikke helt totalt fremmed for å starte Lucas i denne - selv om det i praksis betyr at vi er svekket offensivt. På Anfield handler det gjerne om å klamre seg til tauene lenge nok til at ting åpner seg litt. Og Lucas er ikke så ille når han bare skal løpe i hælene på motstanderen - noe det fort blir mye av i kveld.

La oss si at vi fortsatt henger med utover i andre, og at kampen åpner seg litt. Da er det så uendelig mye bedre å kunne slenge innpå en uthvilt Deki mot litt møre legger. Å sette innpå Lucas i samme scenario ville sannsynligvis bare gitt initiativet tilbake til hjemmelaget.

Dette sluker jeg med hud og hår.

Jepp. Egentlig skulle man tro at Lucas med friske bein ville vært god som innbytter, men det er han svært sjelden.

Skal man i vanlig Conte-stil kjøre Kane, Son og Kulusevski for så å sette inn Lucas i det 67min er det kjørt. Med Bergwijn som skal redde dagen i 87min.

Ja,ja. Deki og Sess fra start. Det er hva vi ha å by på så det blir bra 😀

Chelsea-u og United-tap starter runda, kanskje den blir knall for oss likevel

Forventer tap i dag. Har ingen tro på at vi klarer å matche Liverpool i storform.

Er det ikke mer typisk Spurs å vinne denne og tape for Norwich?
          Har trua i kveld jeg😎

rihno Er typisk spurs å være gode når det ikke gjelder for så å kollapse når innspurten kommer.