2 mål på Kane så langt.
Lazio har ikke skapt en dritt.
Fortjent hjemmeseier.

Dier ikke satt på noen prøver.
Kane lukter alltid mål. Alltid på rett sted og putter.

Er vel sånne kvelder Kane dro for.

Blir vel all in på CL nå for TT, Kane og Bayern. Tenker i utgangspunktet at Real Madrid og City skal være for sterke, men blir ikke overrasket om de er med helt inn.

Anser City og Arse som favoritter i år. Så kommer Real. Og bak der Bayern.

Mye bingo i CL. BM har gode spillere og en manager som virker til å fungere best i utslagskamper. Ikke flust med lag man vil rangere over BM selv om de sliter i ligaen. Enig i det.

City, RM og kanskje PSG. Inter virker også veldig solide i år, men på ingen måte sikkert at de klarer å komme seg forbi AM. Arsenal er heller ikke sjanseløse, men jeg sliter å se at de har kvaliteten mot de beste. Veldig ofte KdB, Haaland, Mbappe, Kane osv som blir avgjørende i de aller største oppgjørene. Arsenal har veldig mange veldig gode, men synes ikke Ødegaard, Saka, Rice, Martinelli osv har tatt steget helt i den ligaen. Ei heller Saliba som jeg trodde skulle bli den neste virkelige dominerende stopperen i PL. Men de er opplagt ikke sjanseløse hvis de får litt flyt ala det vi hadde da vi nådde finalen.

Rice og Saka er topp topp klasse. Men de andre du nevner har et stykke igjen.

Men hadde vært fantastisk om Porto klarer det «umulige».

Saka kunne ha vært og kan kanskje bli. Veldig god han også som sagt, men aldri i verden om han er i klassen til de andre nevnte.

Liker Rice også, men vil overraske meg om han er den som avgjør de store kampene utover våren.

Så kan muligens Arsenal vinne på at de er mer et jevnt lag enn en samling superstjerner. Tiden vil vise. CL er alltid mer uforutsigbart enn man antar - det er en stor andel bingo. Få oppgjør er særlig mer enn 60/40 til det ene laget i de siste utslagsrundene. Arsenal kan jo faktisk ryke allerede nå.

Cuti
    Noen spesiell grunn til at rater Arsenal over Real Madrid?

For meg har Madrid både bedre enkeltspillere, høyere toppnivå og ikke minst tyngden og erfaringen. Arsenals store styrke er det kollektive, men det flyter godt under Carlo også.

• Cuti svarte på dette.

Dougie Kan argumentere for begge egentlig.

Real har utvilsomt historien, mens Arse kanskje har formen og utviklingen på sin side. Ser de er på høyde med City i det daglige og de er verdens beste lag så…

RM har to tap i hele sesongen (borte mot AM i begge). Nesten 2mnder siden de tapte sist. Så litt usikker på hva slags form Arsenal har som ikke RM har. Ei heller utvikling - annet enn at RM er på et sabla høyt nivå og holder det nivået (som gjør at utvikling kan bli vanskeligere).

Det sagt tror jeg ikke RM er uslåelige for Arsenal. Ei heller at RM bare må gå langt i CL. CL er som nevnt mye bingo.

Men at man setter RM foran Arsenal synes jeg er ganske tydelig. Enda mer hvis RM har klart å bygget seg opp ei luke i ligaen som gjør at man kan hvile spillere hvis nødvendig i ligaen. Der vil ikke Arsenal havne. Da er sjansen større for at Arsenal evt. kan nedprioritere ligaen hvis de taper terreng til førsteplassen og i praksis er sikret minimum tredje.

RM er litt kjedelig og gamle i flere posisjoner, men det er vanligvis et større problem i ligaen enn i CL. Nå gjør de det solid begge steder så....

At Arsenal skal være bedre enn Real Madrid har jeg liten tro på. Men jeg tar feil 60% av kampene jeg tipper på så.

6 dager senere

Er jo dessverre ikke sant, men ser veldig lovende ut.

Vi klarer topp 4 i år. Men stallen må forbedres over sommeren for å kunne holde på flere fronter neste sesong. Ut med Højbjerg, Gil, Royal, Reguilon, Sessegnon. Forster holder kanskje en sesong til. Trenger utfordrere på backene, unge eller rutinerte squad spillere. Hadde glatt tatt en Trippier f.eks i en sesong eller to som backup/rotasjon for Porro. Gjerne en solid DM som til nøds kan dekke på stopperplass. Skal vi spille Champions League, PL og hevde oss i cupene må vi ha bedre utfordrere/førstevalg i en god del posisjoner. Håper det jobbes for å få ut de som ikke er gode nok.

Kane mot Arse da. Håper han gjør som han bruker.

Er vel omtrent maksimalt uheldig for England den trekningen der.

BM favoritter mot Arsenal og Leverkusen mot West Ham. Taper de to engelske lagene de rundene kan det bli tøft å få CL på 5. plassen. Spesielt ettersom City meget vel også kan ryke mot RM.

Tror jo det går - og skulle Arsenal og West Ham gå videre er vel ting i boks, men....

I følge Kungreke er det ikke vits å være med i CL om man kommer på 5. plass.

Der er nok jeg og Kungreke uenige gitt.

Seieren mot Villa forandret ganske mye for meg hva gjelder sjansene fremover. Slik sett trenger ikke femte bli viktig.

Ser man på gjenværende program mellom oss, Villa og United så har Villa det klart tøffeste. De skal som oss møte "topp 3", men har ingen rene bunnlag igjen. Snittplassering på gjenværende kamper er 8.3. To enkleste kampene er hjemme mot Brentford og Bournemouth.

United har det enkleste programmet. De skal også møte Arsenal og Liverpool, men ingen andre topplag. Tredje høyeste plasserte lag for de er Brighton. Deres to enkleste kamper er Sheffield United og Burnley på hjemme (altså de to bunnlagene hjemme).

Vi har et ganske "splittet" program. Vi har tre og potensielt fire ekstremt vanskelige kamper på rad. Newcastle borte, City hjemme, Arsenal hjemme og Liverpool borte. Men vi skal også spille mot "bunn 4" i Luton, Nottingham, Burnley og Sheffield United. Ingenting er enkelt i PL, men skal godt gjøres å ikke ta bra med poeng i de fire kampene. Vi har også en kamp mindre spilt enn de andre.

Med 20 mål bedre målforskjell enn United har vi i praksis 7 poeng forsprang. Tar vi 9 poeng fra "bunn 4" (tre av disse spiller vi hjemme) så må United vinne 5 og en U fra sine 10 siste for å ta oss igjen selv om vi ikke tar et eneste poeng i de andre 7 kampene vi skal spille.

Langt på vei fristet til å si at hvis vi slår Fulham på borte så ender vi topp 5.