Tottenham Hotspur - Brighton

Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Når: 16/04 2022 kl 13:30
Dommer: Craig Pawson
TV: TV2 Sport Premium 1

Forventet lagoppstilling:
Lloris
Emerson Romero Dier Davies Reguilon
Bentancur Højbjerg
Kulusevski Kane Son

Subs: Lucas, Bergwijn, Winks, Gollini, Rodon, Sanchez, Sessegnon,
Injured: Doherty, Tanganga, Skipp
Suspended: -

Motspiller å se opp for: Leandro Trossard
Forventet resultat: 3 - 0 (Kane, Son, Deki)

Resultat

Denne avstemningen er avsluttet.

Kan fort bli en tøff kamp dette her, Brighton spiller sin fotball uannsett.Det kan selvsagt passe oss, men vi være ops på dem.En kamp vi må vinne.Vinner vi, setter vi press på United, Arsenal og WH.
Tror faktisk at WH kommer til går for EL, de er tross alt i semifinalen.Vinneren av EL får vel CL hvis jeg tar feil.

Brighton har ikke allverden å spille for,men historien viser vel at det trenger nødvendigvis ikke være negativt for de heller. Allikevel mener jeg at vi bør vise hvem som er det beste laget her. Sier ikke at vi kan gå ut å plukke 3 poeng, men dersom vi er skjerpet bak, går aggressivt ut, så bør mulighetene være gode for å innkassere en seier. Vi har såpass mye kvalitet offensivt som også er i kanonform, at det handler bare om å gi de en mulighet eller to. Nøkkelen er vel som alltid å score først.

Vel, vi så hvordan det gikk med Ars* mot dem sist - så som dere sier kan det bli tøffere enn forventet...

Dette er langt i fra noen walkover. Vi må jobbe hardt for å få denne kampen i mål tror jeg. Men det Tottenham vi har sett i de siste kampene skal greie det. Håper vi møter opp til førsteomgangen slik vi har pleid å møte opp til andreomgangen i de siste kampene. Har ikke noe behov for hjertet i halsen i dag.

Nå er jeg vanligvis den som argumenterer for at kamper ikke er så enkel som de virker på forhånd, men her er jeg litt motsatt nå. Dette blir selvsagt ikke enkelt og Brighton spilte garantert på seg litt selvtillit sist, men de er fortsatt ikke veldig gode om dagen. De er som vanlig veldig lite målfarlige og de ikke har ikke den helt store kvaliteten der fremme, selv om Trossard og Mwepu har litt individuell kvalitet. Gross har gode dødballer. Resten holder virkelig ikke stor PL-kvalitet hva gjelder skapende kraft fremover i banen.

Jeg tror også det er en fordel for oss at Brighton vant sist - det gjør det veldig enkelt for oss å "huske" at dette ikke er en kamp man bare kan gå ut og vinne uten å legge sjela si i god innsats i bunn.

Det som taler i mot er først og fremst det psykologiske. Hvorfor tapte Arsenal? Jeg så kampen og de virket til å være redde for å spille - hvor man plutselig tenker for mye på konsekvensene av å ikke vinne. Vi kan selvsagt havne der vi også. Og Brighton kan være litt ekle fordi de til tider kan holde i ballen ganske bra. Det kan føre til stress hvis vi blir utålmodige. Som kan bli forsterket hvis publikum også mister tålmodigheten.

Dette er en kamp vi bør vinne for å holde trykket oppe med tanke på topp 4. Statistikken taler i vår favør, sist de slo oss hjemme var i 1981. Totalt har vi 4 tap, 2 uavgjort og 14 seiere i alle møter siden 1979.
Kjenner jeg er smånervøs. 2.omgangen mot Villa var veldig bra, men 1. omgangen var heller laber. Vi fremstår noe tryggere i forsvar, men langt fra overbevisende. Heldigvis scorer vi mye mål for tiden og hvis den trenden fortsetter så bør vi ro dette i land. COYS!

Our team news is in!
Starting XI: Lloris (c), Royal, Romero, Dier, Davies, Reguilon, Hojbjerg, Bentancur, Kulusevski, Son, Kane.
Substitutes: Gollini, Lavinier, Rodon, Sanchez, Sessegnon, White, Winks, Bergwijn, Lucas.

Så, ikke uventet Emerson. Får håpe han tar steg i dag så Deki kan tenke litt på sine egne oppgaver også

God dag å være fargeblind på.

• Knut svarte på dette.

Schism Yikes - merkelig at PL ikke har noen form for føringer ift draktfarger!

Mhm. Lag har ørti forskjellige drakter, men i ny og ne ender man opp som dette.

Hadde vært mye enklere hvis begge hadde stilt i sine hjemmedrakter.

Har veldig sansen for den intensiteten vi viser til tider der framme. Veldig kult å sjå Romero og Dier gjære masse bra over heile bana.

Brighton har mye nå. Så lenge de ikke scorer er det greit. Det pleier å gi oss mer rom offensivt som vi pleier å være flinke til å bruke

Liker ikke helt utviklinga her.. Ikke det at Brighton er så farlige, men om vi kommer under kan dette bli en blytung dag. Vanskelig lag å møte dette her... Men vi er på hjemmebane og bør vise hvem som bestemmer her!

Det der er rødt på Kulusevski....om denne går forbi er det flaks!! Tydelig slag fra Kulu...

Ble litt som fryktet (ikke som jeg trodde). Her er vi nervøse og griseflaks at Kulusevski ryker på en klassisk hodemist for en spiller som ikke er mentalt klar for kamp.

Kulusewski sliter med å komme inn i kampen. Ikke gunstig med det gule kortet heller. Banka inn Bergwijn fra starten av 2. omg?

Typisk at når eg skryter av det vi gjorde framover, so vart det heilt bekmrkt etterpå....