Litt «etterpåklokskap»(??); dette ble en sliteseier. Sett bortifra at jeg syntes Højbjerg sleit etter at han kom inn og at Skipp var usynlig (kanskje ikke et dårlig tegn i seg selv?), synes jeg egentlig ingen av våre spillere stakk seg ut spesielt negativt, men det lugget litt hele veien.
Vil nok kalle dette en taktisk nesten-seier til Burnley. De parkerte en solid buss inne i feltet og gjorde det ekstremt trangt og vanskelig for de tre framme. Så trangt som det ble, blir det vanskelig for spissen å vende opp å avslutte når han får ballen bakfra, i tillegg ble det trangt å få slått inn bak forsvaret, da avstandene var så små at alt ble snappet opp av keeper. Med så mange Burnleyspillere i feltet, blir det også trangt for kantene når de vil skjære inn for å avslutte. Burnley hadde en god kampplan og gjennomførte bra.
Sett i ettertid uten at jeg er noen ekspert, er det kanskje etpar ting vi kunne gjort annerledes i denne kampen.
1: Flere langskudd, tidligere? Om det ikke hadde blitt mål, hadde vi kanskje i det minste tvunget dem ut av 16meteren?
2: Kanskje kantene i mindre grad kunne skjært innover og heller prøvd å «strekke» forsvaret deres?
Overhodet ikke bekymret etter denne kampen. En sliteseier er positivt, alle gode lag får av og til slike mot antatt svakere motstand.
Edit: Synes Davies og Royal stakk seg frem positivt.
Glad for å se Sess på banen og VDV i troppen igjen!