Minner egentlig litt om "superligaen". Skreddersydd for de største. Likte bedre det gamle oppsettet. Liker "askeladd-eventyr", så for min del blir dette relativt uinteressant. "Topp 8" blir nok relativt stabil.

Var det ikke i utgangspunktet noe med kvalifiseringen også (vet ikke om dette ble implementert), som skulle sikre de største (RM, BM osv) deltakelse uavhengig av ligaplassering? I såfall nesten som "founding members" av superligaen...

Ikke så store problemer med at de gjør forandringer på dagens oppsett, men som Mabbutt er inne på vet jeg ikke om dette gjør det bedre. Stor risiko for at man får "storoppgjør" på slutten som blir verdiløse. Og desto flere kamper desto mindre "tilfeldig" blir det. Det er ikke bare negativt da man må balansere mellom å få det beste laget som vinner vs. spenningen man automatisk får gjennom mer cupaktige turneringer.

Helt greit for meg at vi ikke er i Champions league i år kjenner jeg.

Kungreke samme her. Spele gruppa ihop, Ange får sett kven han vil satse på, skape positivitet osv osv. Hakje behov for noke europafotball oppi startgropa på eit nytt prosjekt

På mange måter er det kun pengene ved å ikke være der vi nå taper. Vi har ikke en tropp som kan kjempe på flere fronter nå - og med CL hadde vi vært nødt til å gjøre flere forandringer (henter flere spillere). Nå får vi bedre tid på den forandringen og vi får gjort det litt mer gradvis.

Vi får også bedre tid til å trene på våre nye systemer. Det kan bli spesielt viktig når våre motstandere lærer mer om oss og vi vil se bedre motspill.

For meg er det aldri positivt å ikke spille CL, men litt som Brann, LSK og andre som har gått ned et nivå for å starte litt på nytt så er ikke dette nødvendigvis noe krise. Sterkere mandat for forandring når man har litt "krise".

Faktisk veldig glad for at vi bommet på europa helt i år. Selv Conference league hadde blitt mye i år. Blessing in disguise.

Ja. EL er mest trening for å håndtere CL. Mini-CL er ubrukelig for et lag som oss. Kanskje spennende for Brighton eller lignende.

Synes de burde reintrodusere Cupvinnercupen og skrote conference league.

Kungreke

Skjønner greia ned mini-CL for mindre land og klubber. Virker som mange som følger de lagene liker det. Selv Roma tydeligvis. Blir bare så tåpelig for de rikeste klubbene i verden. Å vinne mini-CL for Tottenham er etter mitt syn verdiløst.

Schism Verdiløst er det ikke, altså, vinner man en slik turnering men gjør det dårlig i ligaen får en jo delta i neste steg opp året etter. Hadde vi f.eks. evnet å vinne EL de årene vi var med hadde det jo hjulpet.

Ikke helt on topic for denne sesongen kanskje, men interessant om det stemmer (noe jeg ikke har noen grunn til å ikke tro)

Most points GAINED from losing positions in Premier League history

Tottenham Hotspur – 427
        Manchester United – 426
        Arsenal – 392
        Liverpool – 390
        Chelsea – 357
        Everton – 326
        Newcastle United – 318
        Aston Villa – 297
        West Ham United – 279
        Manchester City – 250
        Southampton – 221
        Leicester City – 183
        Fulham – 157
        Blackburn Rovers – 156
        Crystal Palace – 148
        Leeds United – 144
        West Bromwich Albion – 121
        Middlesbrough – 118
        Bolton Wanderers – 114
        Wolverhampton Wanderers – 113

Most points lost from winning positions in Premier League history

Tottenham: 451 points
        Everton: 449
        Chelsea: 446
        Southampton: 437
        Aston Villa: 428
        West Ham United: 424
        Newcastle United: 414
        Arsenal: 372
        Liverpool: 365
        Manchester City: 289
        Blackburn Rovers: 264
        Manchester United: 262
        Leicester City: 252
        Sunderland: 249
        Fulham: 237
        Middlesbrough: 219
        Leeds United: 217
        West Bromwich Albion: 210
        Bolton Wanderers: 209
        Crystal Palace: 179

Tottenham kan gjøre et klart tap om til seier og en klar seier om til tap. Det er vår superpower 😂

Tror ikke vi vinner ligaen i år, men det er godt mulig vi blir det beste London laget, det burde så absolutt være overkommelig.

6 dager senere

Greit å huske før man tar helt av 😁

Selv om det var helt annerledes. Startet med 5 av 7 hjemme og uten at jeg har sjekket lå det vel inne en helt absurd mengde dødballmål i starten av den sesongen. Chelsea var eneste «topplaget» vi hadde spilt mot.

Følelsen når man ser på er i hvert fall stikk motsatt nå enn det var i fjor på samme tid. Da blødde man fra øynene til tross for bra poengfangst.

Vil si en mellomting av de to er riktige.

Vi ble dårligere og dårligere under Conte så timingen gjør også at vi i tilsvarende kamper ser litt bedre ut enn det nok er.

Samtidig bør vi ha gode muligheter til å bli bedre utover i sesongen - da kan dette gå alle veier. Ingen trodde at Leicester skulle holde inn. Arsenal holdt også mye lengre i fjor enn man trodde. Skal ikke si at vi ikke kan bli "det" laget i år.

Schism vi startet alle på 0 og pr i dag har vi sanket poeng og mål til å ligge som nr to på tabellen, jeg ser ingen grunn til at vi skal ha en dalende kurve og de øvrige laga stigende, men vi får nok en på tryne vi også, håper det ikke på lørdag.