Jeg er ikke motstander av å ta grep, men er jo bare å gi gule kort - så røde. Man har verktøyene der.
Hva gjelder effektiv spilletid synes jeg det er en dårlig ide generelt. Hva om det blir naturlig flere innkast i en kamp enn en annen? Fotball har aldri vært et spill som har handlet om effektiv spilletid - i motsetning til feks hockey. Hvor forøvrig dropper er en egen mye mer avgjørende del av spillet. Litt som i amerikansk fotball.
Og når man spiller effektiv spilletid, som i USA er mye drevet av ønsket om reklame, så har man ikke lengre noen insentiver til å gjøre unna innkast og lignende raskt.
Ikke at dette er effektiv spilletid - som man i det minste kan delvis forstå (selv om jeg synes det er en dårlig ide). Dette er en hybrid. Det eneste man oppnår er eviglange kamper. Som selvsagt vil være til fordel for de bedre lagene.
Man klarte å fikse 6s regelen for keeperne. Selv om den er glidd litt ut igjen. Generell drøying kan man fikse på samme måte. 3 runder med haugevis av gule kort så ville folk tilpasset seg.