Riktig svar gir 5 poeng i #tabellkonkurransen
Stemme må avgis før 11. august kl 21.
Riktig svar gir 5 poeng i #tabellkonkurransen
Stemme må avgis før 11. august kl 21.
Merker jeg begynner å bli litt gammel. Motstander av VAR (selv om jeg tror all dømming blir fullstendig datastyrt en gang i fremtiden - bare at dagens VAR er meningsløs). Og nå dette tullet med spilletid. Dvs. jeg er ikke motstander av at man gjør det vanskeligere å drøye tid, men måten man gjør det på er så idiotisk. Dommeren har sin fulle rett å gi gule kort for å sørge for at kampene går unna i riktig tempo. Først skal vi bruke 7 min på VAR så skal vi spille 17 min ekstra fordi Pulis har gjort comeback. Her prøver man virkelig å reparere noe som faktisk ikke trengs å reparere.
VAR er helt idiotisk slik det blir praktisert nå, teknologien er åpenbart ikke god nok enda. Når vi må sitte og se på en eller annen gjøk tegne linjer for å avgjøre om noe er offside i fem minutter da er det ikke offside. Hvis det er umulig å se med det blotte øye så er det bedre at et par offside mål glir inn enn at vi skal bruke tid på å lete etter småting å pirke på. Dette med drøying burde dommerne slå hardere ned på enn de gjør, føler ikke denne type måte å løse det på er den riktige. Dommeren har en kortstokk han fint kan bruke til dette formålet.
Noe må man jo gjøre i forhold til sånn ca korrekt antall spilleminutter. Ingen ting som er mer frustrerende enn når laget ditt jager skåring og motstander kun har fokus på sabotasje og drøying. Og stort sett profitterer på det.
Ikke sikkert dette er det rette, men støtter fokus på at man ikke skal premiere destruktiv atferd på banen.
Effektiv spilletid som i hockey? 30 min...
Helt nydelig at man forsøker å gjøre grep mot Mourinho-«fotball».
Jeg er ikke motstander av å ta grep, men er jo bare å gi gule kort - så røde. Man har verktøyene der.
Hva gjelder effektiv spilletid synes jeg det er en dårlig ide generelt. Hva om det blir naturlig flere innkast i en kamp enn en annen? Fotball har aldri vært et spill som har handlet om effektiv spilletid - i motsetning til feks hockey. Hvor forøvrig dropper er en egen mye mer avgjørende del av spillet. Litt som i amerikansk fotball.
Og når man spiller effektiv spilletid, som i USA er mye drevet av ønsket om reklame, så har man ikke lengre noen insentiver til å gjøre unna innkast og lignende raskt.
Ikke at dette er effektiv spilletid - som man i det minste kan delvis forstå (selv om jeg synes det er en dårlig ide). Dette er en hybrid. Det eneste man oppnår er eviglange kamper. Som selvsagt vil være til fordel for de bedre lagene.
Man klarte å fikse 6s regelen for keeperne. Selv om den er glidd litt ut igjen. Generell drøying kan man fikse på samme måte. 3 runder med haugevis av gule kort så ville folk tilpasset seg.
Stemmer dette?
Topp 4 gir selvsagt CL
5 & 6 plass gir EL
7 plass gir ECL
Har sett noen på SC mene at femteplass gir CL i år. Ikke satt meg inn i det selv. Mulig vedkommende er helt på bærtur.
Knut Extra UEFA Champions League spot
For the first time in Premier League history, the 2023/24 season could have five teams qualifying for the UEFA Champions League (UCL) through their league positions.
So, if the Premier League clubs provide one of the top two performances for a nation in the 2023/24 UCL, UEFA Europa League and UEFA Europa Conference League the team finishing fifth this season will earn a UCL spot.
Blir potensielt spennende mot slutten av sesongen med andre ord...
Endret fra 3. til 6. etter Kane salget.
For meg er det noe forløsende med at vi går inn i en sesong uten "Kane-sagaen" (før Kane var det Pochettino, vi har alltid hatt en "saga".) For øyeblikket er det ingen "saga", DEILIG!
Kan ikke huske å ha vært så avslappet til en sesongstart, og samtidig gledet meg på denne måten. Ingen forventninger annet enn masse god offensiv fotball! Har helgardert på seier i PL, FA og LC, tror vi har gode muligheter på et cuptrofe i år! (Mulig jeg endrer på den med PL )
Newcastle.. at de er inne i topp 4 diskusjonen for å bli er vel hevet over en hver tvil. Men kan de nå helt opp?
Newcash, Shitty, Ar*e, Manure, Chelski, Loserpool, er vi oppe der og kan kjempe eller? Det er mye penger og gode spillere. Har som alltid troen, men kanskje blir det med troen denne sesongen også… COYS!
Newcastle var i alle fall imponerende i dag.