REGLER:
"Tabellkonkurransen" strekker seg over hele sesongen 2023/2024 og heder og ære står på spill. Alle som er registrert i forumet (gratis) kan delta, gjennom å avlegge stemme på ulike resultater for hele sesongen samt enkeltkamper.

Sesongresultater avgis her (frist for å stemme er før turneringene starter):

Enkeltkamper (fortløpende frister for å stemme):

Det føres løpende oversikt over poeng etter hver kamp. Lykke til!

--
Det er ikke så fryktelig mange dagene til PL starter, så det er på tide å se på "tabellkonkurransen" vår igjen. Noen synspunkter på konkurranseformatet vi testet ut i vinter/vår? Ideer til å evt gjøre det enda mer interessant?

7 dager senere

Tenker vi da kjører samme format som i vår - dvs via avstemninger i hver kamptråd kan man da tippe riktig "resultat". Riktig "resultat" gir 1 poeng. Første kamptråd kommer snart!

Som en bonus kan jeg evt legge til mulighet for å tippe følgende (en kan jo feks si at de teller 5 poeng VS 1 poeng for riktig resultat for hver kamp):

• Toppscorer
  • Tabellplassering
  • Resultat i ligacup
  • Resultat i FA-cup

Satser på at jeg gjør rent bord med mine stemmer i år. 20 enkle poeng.

Minner om at det potensielt kan være smart å oppdatere enkelte av valgene jmf utviklingen i Kane-sagaen. Litt klønete har jeg satt litt ulike frister - som følger:

17 dager senere
6 dager senere
9 måneder senere

Da er status gjort opp i tabellkonkurransen. Totalt 35 sjeler klarte å score minst ett poeng i årets konkurranse.

Gratulerer til **kremt* undertegnede med "overlegen" seier. Oversikten ser jo litt uheldig ut mtp at det er jeg som arrangerer, men det var vel hovedsaklig fordi jeg klarte å prikke inn både endelig tabellposisjon og toppscorer a 5 poeng hver.

Den fulle oversikten sees her: https://spursforum.no/tabellkonkurranse

Reglene var som følger:

1 poeng per riktige kampprediksjon
5 poeng per korrekt av følgende:

• toppscorer
  • tabellposisjon
  • hvor langt vi kom i FA-cupen
  • hvor langt vi kom i ligacupen

Innspill til neste sesongs regler / forslag til endringer mottas gjerne.

Jeg hadde siste resulatat og toppskoreren, men tenkte det var sannsynlig at en oppi der hadde både toppskorer og tabellposisjon 🙂

Grattis!

Åpenbart rigga, Knut har vært ute med lommeboka og gjort bakromsavtaler i Manchester City og Chelsea stil.

Gratulerer til Knut, jeg er fornøyd med å kapre den viktige fjerdeplassen 🤣

Edit: Neste sesong skal jeg forsøke å tippe litt mindre med ❤

3 måneder senere

Blir det ny tabellkonkurranse denne sesongen?

Ikke noe problem å sette opp etter ca samme lest som i fjor om dere synes dette er givende!?

Det store spørsmålet i mitt hode er hvorvidt vi skal justere på dette med endelig tabellplassering, resultat i cuper, toppscorer osv denne sesongen? Forrige sesong gav disse resultatene store utslag pga at de gav 5 poeng per riktig resultat - i motsetning til kampene som gav 1 poeng. En mulighet er å si at disse kategoriene isteden gir 3, 2 eller 1 poeng. Eller vi kan selvfølgelig kjøre en blåkopi av fjoråret?

Hva tenker dere?