Knut
Og jeg vet ikke om jeg vil si at han er god til å være på riktig sted i alle situasjoner. Men de “bakre stolpe”-situasjonene er han i verdensklasse.
Men så mange problemer med BJ. Som du sier er han til tider grusom defensivt. Når han spiller på høyre er han omtrent den ufarligste spilleren i ligaen mot etablert forsvar. Han kan ikke drible. Han utfordrer aldri for å skape ubalanse og han klarer aldri å få rom nok til å slå et skikkelig innlegg. Det beste man kan håpe på er et en corner hvor han slår et innlegg inn i forsvareren. På venstre burde han ha større forutsetninger, men da stemmer plutselig ingenting.
BJ kan være nyttig i en tropp og alt det der. Og han er ikke en ubrukelig fotballspiller. I et lag hvor det å skåre 10 mål kan være forskjellen på om man overlever eller ikke kan BJ være gull. Jeg er også sikker på at han har mer i seg offensivt hvis han får spille litt på et sted hvor kanskje han er en av “stjernene”. At han kan få halen litt i været den veien. Men at han skal ha nok i seg for å være jevnt over god nok for et topplag klarer jeg ikke å se. Ikke at vi er et topplag, men selv for oss er det jo ikke slik at folk river seg i håret for at han ikke får spille - selv om vi skaper nada.
Evt. kan han spille i et virkelig god lag hvor alt han trenger å gjøre er å møte opp på bakerste. Da finner man knapt bedre spillere enn BJ. Er ikke ironisk nå, men la oss si at Barcelona kjøpt han. Hvem vet - mulig han hadde putta 30 mål i et slikt lag.