Ange har jo jobbet mye med unge spillere så er veldig spennende dette.

Veldig veldig enig i at man må ha en «pathway» for yngre. Blant annet derfor jeg ikke ønsker at vi kjøper en haug med spisser, men man kan dra det for langt også. Karen er akkurat fylt 18 - og spilte ingenting utover i sesongen i fjor.

Men for all del. Også utrolig positivt at vi har en så ung stopper som man da oppriktig tror så mye om. Det er selvsagt fabelaktig. Og at vi har en manager som har «baller» nok til å ta denne type beslutninger. Selv om det selvsagt er Levy som har tvunget han til å si det for å spare penger (tok meg litt tid å forstå).

Skal ikke mer enn et par "suksesshistorier" til før vi igjen blir blant de mest attraktive for de største talentene 🤞🏻🤞🏻

Slått sammen 2 innlegg fra Ashley Phillips.
4 måneder senere

Evt. at vi har skiftet mening angående Dier 😁

Evt. at Bayern har skiftet mening om Dier 🤣

Mulig glasset er vel halvtomt, men frykter dette er et av utallige eksempler hvor vi låner ut en spiller til feil klubb/nivå. Burde nok prøvd seg i League 1 først.

Denne tror jeg faktisk gir mening.

99% sikker på at treneren til Plymouth enten har jobbet med Phillips direkte i U-sammenheng eller godt kjenner de som har jobbet med han.

Også et lag som slipper inn mye. Noe som burde tilsi at treneren bør ha muligheter til å gjøre forandringer på det han nå har.

Schism 99% sikker på at treneren til Plymouth enten har jobbet med Phillips direkte i U-sammenheng eller godt kjenner de som har jobbet med han.

Helt sikkert. Og når en av de første tingene han gjør som ny sjef, er å hente Phillips på lån, har han sikkert sett noe.

OsvaldoArdiles
      Var ikke mye han fikk spille for dem. Startet 4 kamper helt på starten av sesongen, og var knapt på banen etter det. Så de mente tydelig at han ikke var helt klar for nivået.

Dougie
        Mulig han dekket for noen som var skadet?

Squad: 24, Starting eleven: 5, Substituted in: 3, On the bench: 16 (Transfermarkt)

Merkelig nok har Argyle et særs aktivt forum - de virker til å være strålende fornøyd med å få Phillips. Betyr jo ikke at han bare spiller fast uansett, men tror det er liten tvil om at han vil få en "fair" sjanse til å spille seg inn. Da er det opp til han å vise seg god nok.

Kan bli gull for oss. Ser vel ikke bortifra at han blir lånt ut neste sesong igjen uansett, men hvem vet.

Dilemmaet blir hvis han spiller strålende skal han da gå til "benken" for oss? Eller skal han få en "Skipp-sesong" et sted? Hvis han ikke spiller strålende, men OK - så blir han vel også lånt ut igjen?

Håper virkelig ikke vi kjøper to nye midtstoppere nå. Dragusin virker til å kunne spille på begge sider. Davies synes jeg mer enn bevist at han holder som et "fjerdevalg" på stopperplass. Så får Phillips, Dorrington og senere Vuskovic være "femtevalg" og kjempe seg inn på laget.

Jeg bekymrer meg ikke for Romero de neste 1.5 årene, men kan jo fint se om 2.5 år hvis Real eller Barcelona kommer på banen at han drar dit. Kommer selvsagt an på hvor gode vi er - og hvor stort behov/gode de to der nede er. Barcelona har rotet seg inn i ei suppe og RM kan allerede ha to verdensklassestoppere så... (de må ha en ny stopper igjen snart og satser på at det blir noen annen enn Romero som blokkerer for at de kjøper Romero senere).

OsvaldoArdiles
            Blir ren gjetning, men sett utenfra virker det som Blackburn ønsket å satse på ham, før de etter et par kamper innså at det kanskje var litt tidlig.

De hadde iallefall alle mulige insentiver til å spille ham mer mtp at hans utvikling ville gitt mer penger i kassa, men valgte likevel å sette ham ut av laget.

Så håper jeg at jeg tar feil, men Championship er et veldig høyt nivå for en nesten uprøvd 18-åring. Kan godt være han får sjansen i Plymouth, men hvor tålmodige er de om han gjør noen uungåelige feil?

Vet ikke hvor mye man skal lese i det som skjedde med Phillips i fjor. Virker som Blackburn rotet litt med mye rart tidlig i sesongen før Hyam og Carter spilte omtrent alt.

Så er jeg ikke uenig i at en kar på 18 normalt ikke spiller fast som stopper i The Championship. I alle fall ikke når man kommer midt i sesongen på lån. Derimot har jeg som nevnt veldig tro på at han får en grei sjanse til å spille seg inn her.

Han burde også ha blitt en del bedre gjennom å ha trent en del med vårt førstelag.

Schism
              Som sagt, man skulle tro Blackburn hadde alt å tjene på å bruke Phillips. Han var helt opplagt ansett som et stort talent da han var der. Så litt er det mulig å lese i det.

Uansett, håper jeg bommer. Også registrert at Argyle-fansen er positive, og at det er alle mulige måter å spille seg inn på det laget.

Jeg bare synes det virker litt gamble, og tror det, som med Devine, hadde vært safere å starte ett nivå under.