Utrolig bra nyheter - og innrømmer glatt at dette hadde jeg særs liten tro på (jeg er vanligvis ganske positiv på vegne av oss, men denne var jeg "sikker" på skulle vare lengre).

Allerede 8 dager siden han ble skadet. Så hvis dette er 3 uker ser vi han garantert før nyttår.

Samtidig er det egentlig ikke spesielt viktig om han er tilbake i desember eller mars - venter gjerne til mars hvis det betyr at sjansen for en ny strekk reduseres på sikt (for å overdrive - forstår at det ikke er slik det fungerer).

Får håpe dette kun var uflaks og at han ikke blir Owen.

Det kom noen bilder av ham fra "bøy og tøy"-trening fra klubben igår.

Edit: jeg tror at min hamstring ikke hadde vært klar for noe slikt etter åtte dager uavhengig av skadeomfang 😂

Som det nevnes, her må man være forsiktig. Veldig lett for en med så ekstremt eksplosive muskler får tilbakeslag. Han skal ikke slippes løs før man er over 100% sikker. 100% sikker er vanskelig, men, forsiktig forsiktig...

25 dager senere

Så vi snakker da en måned-ish før han typisk er klar for PL? Eller?

(EDIT: Vi møter eksempelvis Manu 14. januar før vi møter Brentford 31. januar)

Aner egentlig ikke, men tipper han muskulært er klar før det. Så er det mye "vann mellom båtene" hva gjelder kamper i januar. Etter den 14. er det vel FA cup hvis vi slår Burnley den 27. eller noe. Kanskje like greit å la han vente til helt i slutten av mnden?

Kan fint se at han er på benken før den tid. Juleprogrammet vårt er ikke så fryktelig tett så Davies burde fint kunne spille det meste - spesielt hvis VDV kan komme inn i en kamp eller to på slutten.

Ser forøvrig ikke bortifra at han spiller fra start i slutten av mnden evt. den FA-cupkampen mot Burnley. Bare at det ikke gir så veldig mye mening da det alltid er en risiko for å få tilbakeslag selv om man tror det går bra (ref Reese).

United-kampen kommer litt i vakum. Davies vil definitivt være "uthvilt" til den.

Ange sa vel på pressekonferansen at Micky var et godt stykke unna uten å gi noe tidsperspektiv. Samtidig ga han mye kred til Davies for måten han har tatt til seg spillestilen og tilpasset seg den på en god måte. Det er jo bra å høre for Davies, som jeg forøvrig mener gjorde en tilnærmet perfekt kamp mot Newcash. Måtte den trenden fortsette.

Enig i at Micky må fases inn igjen forsiktig. Vi vil ha folka tilbake langsiktig. Det ideelle hadde jo vært om vi fikk noen tilbake før Afrikamesterskapet.

8 dager senere

Cuti Fortreffelige nyheter. Da er han vel på banen igjen i slutten av Januar.

5 dager senere
7 dager senere

Kan det være at vi får se en overraskelse til Burley kampen, ved at han plootselig er klar? Skjedde jo sist med Bentancur

Bare de ikke rusher comebacket. Det viktigste nå er at han blir 100% igjen. Men alt tyder på at et comeback er nært forestående heldigvis.

11 dager senere

"At the end there a bit of cramp," he told Sky Sports. "It was just cramp in the calf. I haven't played for two-and-a-half months and the intensity of the game was really high, but it was just cramp."