De siste månedene er jeg den eneste som har forsvart argumentet om å gi Ange tid, og så vidt jeg kan se er det ingen som har hevdet at dette er smart å gjøre siden starten av februar. At noen mente det var riktig å gi Ange tid i desember bør ikke bety at de skal kritiseres for å mene det i april.
Ange er ferdig i Juni, jeg vet det; du vet det og spillerne vet det - derfor ser det nok ganske uinspirert ut nå, selv om han skal ha "mistet garderoben" eller ikke. Skadene var både en grunn til, og noe som maskerte utfordringene tidligere i sesongen. At det fremdeles lugger er nok en kombinasjon av spillere som ikke forstår hva de skal gjøre, er uninspirerte, og at laget ikke har flyt. Det er alltid enklere å ta et løp 100% hvis det har fungert de forrige kampene, på samme måte som spillere er tvilende i alle bevegelser når det ikke har fungert på noen måneder.
Merkelig nok har vi gått fra å være alt for strikte i spill, til ikke å spille noen form for stil i det hele tatt. Noen som har sett Ange-ball de siste månedene? Backer går mindre inn og har ballen mindre, vi står ikke like høyt, vi presser dårligere og er adskillig mer forsiktige med ball i beina. Det største problemet med Ange har alltid vært at han ikke klarer å justere laget, nå er det justert til noe lysegrått; som klarer både å være kjedelig og inefektivt.