Ginola14 Veldig "spurslig" tilnærming til spillet (heller 4-3 enn 1-0 osv).
Vi skårte like mye under Conte.
Ginola14 Bevist flere ganger at man kan spille fletta av de beste
Sannhet med store modifikasjoner. Og på ingen måte unikt for Ange at Tottenham slår gode lag. Gjorde vi under Mourinho, Conte og til og med Nuno også.
Ginola14 Skadesituasjonen og for "tynn kvalitet i bredden i troppen". Og når man "multipliser" tynn stall på de som nå er friske så blir laget slitent. Det er veldig merkbart nå.
Mye snakk om tynn stall, men relativt til hva? Vi spilte nettopp mot United som hadde dårligere stoppere enn våre reserver. Vi spilte nylig mot Chelsea og den dårligste stopperen på banen var Badashile osv. Og hva gjelder skader er Ange “uskyldig”? Og selv om man godtar premisset om tynn stall og uflaks med skader - skal vi da ha et poengsnitt som ligger an til 46 poeng på slutten av sesongen?
Skal vi kjøpe noen må noen ut. De fleste vil ikke si hvem som skal ut, men antar folk som Dragusin og Werner er høyt på lista. To spillere Ange hentet. Så er det greit nok at trenere ikke treffer på alle kjøp, men går man videre nedover lista vil man raskt finne Bissouma. En han virker til å elske. Er det Davies som gjør oss tynn? En kar som leverer bedre enn de fleste 4-5. valg rundt omkring.
Ginola14 Mye av penger brukt er fremtidsrettet (bergvall, Gray, odobert).
Gray er en PL-spiller. Odobert er 20 og rett før alderen de fleste når sin topp. Hvis vi hadde kjøpt Yamal hadde det også gått under “fremtidsrettet”? Det er riktig at vi er et ungt lag, men vi er ikke et ekstremt ungt lag. Ser man på snittalder i lagoppstillinger har Chelsea mange ganger og også United stilt med yngre lag enn vi noen gang har gjort. Så selv om vi er unge så er vi på ingen måte unikt unge. Chelsea og Brighton er i snitt yngre enn oss og med trener som har kommet inn etter oss. Begge gjør det bedre.
Vi har brukt voldsomt mye penger og de fleste av de pengene er brukt på folk som er i en alder man forventer at de skal bidra.
Ginola14 Underliggende tall før skadekrisen talte veldig til vår fordel. (Har vi noen gang tatt et ufortjent poeng? - mener bestemt vi har tapt en del ufotjente poeng).
Der er jeg enig. Vi hadde ikke flyt.
Blir gjentagende fra tidligere poeng.
Ginola14 Prosjekt med helhetlig tankegang i hele klubben. Fra laveste U-lag til A laget.
Har ingenting med hvem som er trener å gjøre. Vi kan finne en trener med tilsvarende “tankegang” som kan erstatte Ange.
Så er vi vel muligens enige til slutt. Jeg vet ikke hvem som skal ta over. Jeg ser også poenget med å vente. Hvis vi ender opp med 49 poeng og ingenting annet så ser ikke klubben “dum” ut ved å sparke han. Det kan gi litt trygghet til neste trener som kommer - at her får man en skikkelig sjanse. Det er ikke et omdømme vi har hatt. Men jeg synes dine vurderinger av tilstanden er alt for snill (uten at jeg vet at du tar feil selvsagt).
Jeg tror vi alle liker Ange som person og vil at han skal lykkes. Hadde Ange hatt personligheten til Mourinho er jeg overbevist om at forumet hadde vært i unison enighet om at dette var et morsomt forsøk, men hvor Ange rett og slett ikke leverer bra nok. Selvsagt fri spekulasjon fra min side.