Herlig. Unna han det farvellmålet.
PL: Leeds - Tottenham | 28. mai 2023
Kan ikke bli mer Lucas enn det - bortsett fra at han faktisk skåret
Hyggelig at Moura får det målet da.
allt i allt, ikkje ein krisedårleg kamp for ein gangs skyld. Men vi er heller ikkje 4-1 gode i dag. Vi kan takke og bukke et innefektivt Leeds lag som tydleg har forsvarsproblem som er større en våre.
Bommet visst igjen med mitt klare tap, så blir ikke til å levere Eurojackpot denne uka....
Herlig at Moura fikk avslutta med et mål, det unnet jeg han!
Skuffet over at vi ikke greide Conference League, men veit ikke mange deler den, så lar det bli med det.
Da avslutta vi sesongen med 60 poeng, samme plassering som første fulle sesong med Gerry Francis, 1995/96 med 61 poeng og følgende spillere (bare som fun fact og for å sjekke hukommelsen min ):
Ian Walker
Dean Austin, Sol Campbell, Gary Mabbutt, Colin Calderwood, Clive Wilson
Ruel Fox, David Howells, Jason Dozzell
Teddy Sheringham, Chris Armstrong
De tre eneste kampene (skal ha de på opptak på VHS en plass) som ble vist på TV2 var:
Tottenham - Arsenal 2-1
Tottenham - Manchester City 1-0
Tottenham - Southampton 1-0
Ja, Tottenham ble vist så skjelden, at jeg tok opp alle kampene på video for å se de flere ganger
Beklager "nerding" og off topic!
Mabbutt Husker den sesongen, var så utrolig skuffa over at Thorstvedt ikke lenger var førstekeeper men han var vel i praksis ferdig etter VM i 94. Hvis jeg ikke husker helt feil var vel dette sesongen der vi skifta fra Umbro og Holsten til Pony og HP, første drakten min med 11 Armstrong på ryggen av alle ting, skulle egentlig ha 23 Campbell men de var tomme for 2 og 3 tall i butikken jeg kjøpte drakta av en eller annen grunn.
Kungreke Den gangen sto mere på spill enn det gjør i dag, 12 år på en barneskole med bare United fans (de så på tabellen). Det ble ofte stygt. Husker jeg var trist pga Thorstvedt, og at Klinsmann gikk, helt til en eldre United-fan fortalte meg før sesongen at Tottenham hadde kjøpt Englands beste spiss, Armstrong. Han ble en liten favoritt.
Mabbutt United ja, de var i en annen liga. Ironisk nok var vi flere Tottenham supportere enn United supportere i klassen min, så det ble liksom aldri noe big deal, lærte egentlig ganske tidlig at den enkleste måten å unngå den tupen fjas bare var å bare gratulere og berømme det laget som vant, klager aldri på dommeren heller. Ender stort sett (nå som da) med at vi snakker om fotball på en mer konstruktiv måte etterpå siden de ikke kommer noen vei med hovenheter.
En resultatmessig fin avslutning på sesongen vil jeg si. Ville ha vært tungt å gå inn i ferien med tap.
For vår alles mentale helses del håper jeg manager- og dof-situasjonen løses asap, men jeg er redd det blir en ny Nuno-sommer...
Tabellkonkurransen er oppdatert: https://spursforum.no/tabellkonkurranse. Gratulerer til @CWaddle og @Ginola14 som har vært minst dårlige til å predikere kamputfall de siste 12 kampene av sesongen
Fra og med starten av neste sesong blir det blodig alvor - innspill til hva som kan inkluderes i "tabellkonkurransen" mottas med takk!
Minst dårlig er en måte å se det på. Vi skal ikke glemme at vi rett og slett var best.
Vil med dette også få takke for alle gratulasjonene som strømmer inn
- Redigert
Dette er altså dro-offen vår i år. Ganske utrolig at vi var topp 4 så sent som i GW28.
Villa sin over (som jeg ikke får fjerna) er jo ditto drøy.
Villa er vel et godt eksempel på hvor raskt ting kan snu til det bedre - hvis man finner en trener som «passer». Lite som tilsier at Villa har en bedre stall enn oss. Ikke mye som tilsier at Emery er så fryktelig mye bedre enn Conte/Stellini/Mason heller.
Hadde vi nå hatt en trener og DoF i boks - og en plan. Så hadde jeg sett muligheten for at vi kunne fått til noe bra neste sesong. Dessverre har vi ingenting i boks - og ingen tydelig plan så….