Tottenham Hotspur (7) VS Brentford (9)

Turnering: Premier League
Når: 20. mai 2023 kl 13:30
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Jarred Gillett
TV: Viasport premier league, Viaplay

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Forster
Porro Romero Davies Lenglet Emerson
Skipp Højbjerg
Richarlison Kane Son

Innbyttere: Austin, Danjuma, Tanganga, Moura, Sarr, Kulusevski, Perisic, Sanchez, Bissouma
Skadet: Bentancur, Sessegnon, Lloris
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Toney
Forventet resultat: 2 - 2 (Kane, Son)

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse

#Tottenham #Brentford #TottenhamBrentford

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Sesongens siste hjemmekamp. Hadde egentlig booket tur over, men står over denne gangen. Husker ikke sist det skjedde... Om ikke annet håper jeg at vi klarer å komme oss inn en oppadgående spiral inn mot neste sesong, slik at lysten til å dra på kamp igjen blir vesentlig sterkere!

Optimisten i meg er borte, etter å ha gått for seier helt siden tippingen begynte, har jeg satt knepent tap.

Ingen spesielle ønsker for lagoppstillingen, samme hvem man starter med, om ikke Dier er det til å tabbe seg ut, er det alltids noen andre som fyller den rollen. Om ikke Richarlison er der til å bomme på målet, så har vi alltids noen andre til å bomme.
      Om ikke Skipp og Højbjerg er der for å spille svakt på midten, så klarer helt sikkert Sarr og Bissouma det også. Om ikke Davies er der til å få innleggene sine blokkert, så klarer også Porro det.

Akkurat nå minner vi om Aston Villa og Newcastle da de rykket ned, på papiret gode spillere, men absolutt ingenting fungerte. Godt vi tok ca halvparten av poengene våre i starten av sesongen.

Beklager negativiteten, jeg skal ikke prege tråden med videre negativitet😅

Knut Det sier faktisk litt når man mister motivasjonen til å reise 😔 (Har aldri vært over selv, men drømmer om det, dog ikke akkurat nå)

Hadde blitt bekymret for din psykiske tilstand hvis man ikke er litt negativ om dagen 😁

Vil på det sterkeste anbefale å reise over, men som du selv sier - ikke nå. Jeg har vært der mange mange ganger og selv om vi stort sett har vært dårligere enn nå så tror jeg aldri jeg har opplevd så mye apati og «negativitet» som nå blant fansen. Var på kamp helt på slutten med Jol også, men selv da var det ikke som nå.

Veldig stor forskjell på opplevelsen når det er positivitet rundt laget vs. negativitet. Jeg har vært på kamper hjemme mot svake lag hvor det står 0-0 og selv om folk er skuffet over prestasjonen heier man fortsatt laget frem. Og jeg har vært på kamper hvor man omtrent begynner å bue etter 12 min. Den første er mye morsommere naturlignok.

Schism Ja, må komme meg over en gang! Var på bortekampen mot Braga i EL under Martin Jol for mange år siden, fantastisk opplevelse med mange mål begge veier!

Samtidig er jo ikke London i slutten av Mai spesielt lile. Var der i 5 dager i fjor og det var utrulig deilig.

Dier og Tanganga usikre iflg Mason. Må innrømme at jeg ikke hadde fått med meg at noen av dem var skadet.

Sjansen for seier ble større etter nyheten om Toney, veldig streng straff synes jeg.
          Siste hjemmekamp og la oss avslutte med en seier.Jeg håper vi komme greie å komme til Europa neste sesong, det er viktig.En klubb som Tottenham skal alltid være med i Europa.

Brentford er i god form så det blie ingen lett kamp, men vi har vel ikke noen lette kamper denne sesongen.De betydelig svekket uten Toney, så her sjansen for 3 poeng stor.

Forster
          Royal-Romero-Lenglet-Davies
          Bissouma-Højbjerg
          Danjuma-Kane-Son
          Richarlison

Det er ikke utenkelig at dette blir hjemme-avskjedskampen for enkelte spillere. Lloris ganske sikkert, men han spiller vel ikke. Tipper også det er siste gang vi ser Perisic på Tottenham Hotspur Stadium. Så er det bare å krysse fingrene for at det ikke er siste gang vi ser Kane/Son m/fl hjemme...

Lurer på hva som skjedde med Lloris. Selvsagt en mulighet for at han mister plassen sin, men jeg hadde ikke tenkt at det måtte gå slik. Med en ny trener og en siste innsats i sommer ser jeg ikke bortifra at han kunne skviset ut en siste sesong. I verste fall hadde han blitt en andrekeeper som kunne vært en bra kar å ha i garderoben osv. Aldri hørt noe spesielt om at han ønsker å dra hjem eller noe. Eneste positive med å miste han er at han frigir en plass for utenlandsk spiller - selv om vi nok må erstatte han med en utlending uansett - og neste år er vel egentlig ikke det der noe stort problem uansett.

Perisic må ut. Gir ingen mening for noen at han skal være benkesliter neste år.

Hva gjelder denne kampen håper jeg virkelig Richarlison vrakes. Begynner å minne om Maguire og United - hvor han må spille fordi han kostet så mye penger. Håper også presley at Bissouma starter, men da på bekostning av Højbjerg og ikke Skipp.

Tror ikke vi kjøper Danjuma så da er det Kulusevski som bør starte.

Chairman’s message
          Sat 20 May 2023, 10:00

Tottenham Hotspur
          Chairman, Daniel Levy, provides a message for supporters in our official matchday programme for today's final home match of the season against Brentford...

Dear Supporters,

This has been an immensely difficult season. We made footballing decisions over recent seasons based on ambition and a desire to bring success to our Club and they have not delivered what we had hoped. Your frustration has been understandable and all of us at the Club have shared it.

We have undertaken a thorough and rigorous review of our footballing operations. Scott Munn joins us in the summer as our new Chief Football Officer and we look forward to sharing further news with you post-season.

Today, we need to focus on finishing the season as strongly as we can and get behind Ryan Mason and Vicky Jepson and their respective teams. I want to specifically thank Ryan. Not for the first time, Ryan, who has been with us since the age of seven, who has Spurs in his blood, has taken the reins and led the team, supported by Matt Wells, Nigel Gibbs, Perry Suckling and Gianni Vio, through these last few fixtures.

Thanks also to Vicky, supported by Anton Blackwood and Ryan Hudson, who has led the Women’s team for the latter part of the season. Our Women’s team will take on Reading in an historic double-header today.

This was the season when Harry Kane made Club history, breaking Jimmy Greaves’ long-standing record and becoming the Club’s all-time leading goalscorer with number 267 in our game against Manchester City. He then went on to become England’s leading goalscorer. Congratulations Harry. These are amazing achievements with no doubt more to come, made even more special by the fact that Harry is a graduate of our Academy.

And, in regards to the Academy this season, I also want to congratulate our Under-17s and Under-18s who won their respective League Cups with their coaches Stuart Lewis and Bradley Allen. It speaks volumes about our player development at this level. They will take to the field at half-time to enjoy a lap of honour.

Today we say a fond farewell to Lucas Moura. Lucas - we wish you well – you will forever have a place in our history for your remarkable hat-trick against Ajax which took us into the Champions League Final in 2019.

I should like to thank everyone at the Club – all our staff, across all our locations, and our players – for their dedication and hard work during what has been a busy and often challenging season.

The Men’s and Women’s players will take to the pitch after their matches to show their appreciation for your support - and I thank you too. We shall spend the period ahead of next season working relentlessly to position our Club for on-pitch success and football you will love to come and watch. Every element of the Club’s operations is geared toward delivering that.

I wish all of you and your families good health and a wonderful summer.

Yours,

Daniel

Hmm, Sanchez. Kommer til å storspille😊
          Danjuma og Bissouma også fra start.

Ikke fått med meg vedr Romero og Høibjerg. Samme reason på begge. Altså nada info.

Reason
          Other
          Further Detail
          Knock
          Potential Return
          No Return Date
          Condition
          Currently Being Assessed
          Status
          Ruled Out

Der ja! Kane kan ikke ta frispark fra liggende ball. Sånn skal det være!