Er vel fem/seks valg man har:
- Heitinga med en tanke om Pochettino til sommeren
- Alonso
- Xavi
- Fortsette med Frank (som med 99% sannsynlighet bare betyr at man er tilbake til 1-3. igjen senere)
- Glasner, Iraola eller lignende fra PL
- Nytt - f.eks manageren til Porto (som jeg da antar betyr Heitinga til sommeren)
Antar de fleste helst vil ha nr. 2. Hvilken jeg foretrekker av 1. og 3. vet jeg ikke. Kjenner ikke Xavi som trener i særlig grad. Jeg har god tro på at Pochettino andre gang kan bli bra, men om det kan bli “Liverpool under Klopp”-bra vet jeg ikke. Og det må være det langsiktige målet. Det kan skje under Alonso hvis han får til det samme som i Leverkusen med mer ressurser. Det kan også skje med Xavi - ettersom ingen helt vet hvor god han er.
Nr. 4. Jeg kan ikke si med 100% sikkerhet at dette ikke kan snu, men det virker veldig usannsynlig. Og selv om mange ønsker å holde på Frank bare for å ikke sparke enda en manager så antar jeg de fleste der også ville akseptert 1,2 eller 3.
Nr. 5 er for meg den dårligste løsningen. Jeg hadde Iraola som en personlig favoritt i sommeren, men jeg kan se problemet med å velge enda en manager som muligens ikke er vant til å skulle trene lag som ønsker å holde i ballen - spille slik våre fans vil.
Nr. 6 antar jeg kun er aktuelt hvis 1,2 og 3. er ute og 4. Ikke fungerer.
Alonso burde ikke være umulig hvis Liverpool har planer om å holde på Slot. Noe jeg egentlig antar Alonso allerede vet er tilfellet eller ikke. Tilby han alle de pengene Lewis har lovet. Da har han et “prosjekt” ikke ulikt Leverkusen.
En liten siste spekulasjon er at CG er kjøpt inn for Pochettino. Så jeg tror mest på nr. 1., men at klubben forhører seg litt med f.eks Alonso gir mening.