Vet ikke om det er så opplagt. Det som er opplagt er at Celtic vil ha minst mulig prat om den slags før deres finale på lørdag.
At vi snakket med Nagelsmann og avbrøt betyr ikke automatisk at Ange er lavere. Er vel litt av poenget med å snakke med folk at man gjør seg et bilde av hvem som passer best? Og selv om han skulle være bak så er vi da nede på tredjeplass?
Det interresante med å velge trenere er hvor klart mange tydeligvis tror det er med ei liste. At han er nr 1, han er nr 2 osv. Jeg tviler på at det er slik. Hvordan kan man i det heletatt vite særlig mye om hvordan forskjellige managere faktisk er før man går dypere inn i det? Forventer vi at Levy og co har dypt kjennskap til alt fra Nagelsmann til Ange før prosessen starter? Og at de er sikre på hvem som er nr 1-2-3? Det tviler jeg sterkt på. De må selvsagt ha en god forståelse (jeg har kalt det 80%), men også være åpne nok til å justere seg underveis. Veldig mye som tyder på at Slot ble nr. 1 underveis (Nagelsmann var det kanskje tidlig?) - bak det vanskelig å si.
Nuno var en vits. Og da hadde vi vært igjennom Fonseca, Gattuso osv (i den grad man kan vite selvsagt). Ange er for meg litt som KK. Aner ikke om det fungerer eller ikke, men at han kan ha styrket sitt kandidatur gjennom prosessen er jo meget mulig. Og han var alltid en del av diskusjonen blant engelske fans. Allerede i den første posten er han nevnt i SCs monstertråd om ny manager. Mindre diskutert her inne før nå på slutten.