Southampton (20) VS Tottenham Hotspur (4)

Turnering: Premier League
Når: 18. mars 2023 kl 16:00
Stadion: St. Mary's Stadium
Dommer: Simon Hooper
TV: Viasport Premier League, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
Forster
Porro Romero Dier Lenglet Davies
Skipp Højbjerg
Richarlison Kane Son

Innbyttere: Whiteman/Austin, Sarr, Tanganga, Perisic, Danjuma, Moura, Mundle, Kulusevski
Skadet: Bentancur, Bissouma, Lloris, Sessegnon, Emerson(?)
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Ward Prowse
Forventet resultat: 0 - 1 (Kane)

#Tottenham #Southampton

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Vi burde i utgangspunktet klare Southampton fint, men vi har slitt mer enn jeg liker mot dem de siste kampene. Ikke utypisk for oss dersom Ward Prowse setter en dødball eller et langskudd på oss en gang sent i kampen.

Bør være grei skuring, tross alt snakk om det dårligste laget i serien hittil.

De skal vel spille i midtuka også så de bør stille mindre uthvilt enn oss.
De spilte i mer enn en omgang mot manure igår og kampen var helt jevn, riktignok borte men de hadde virkelig trengt 3 poeng i den kampen men maktet ikke å score så blir skuffa dersom vi ikke tar 3 poeng her

Med vår borteform er alt et potensielt bananskall - så også denne. Ward-Prowse scorer jo dessuten alltid mot oss (føles det ut som iallefall).

Vet ikke hvor lenge Emerson er ute, men kan kanskje være noe på venstre vingback? Så kan han gå inn mer sentralt og Son ligge bredere. Verdt et forsøk iallefall.

Southampton ryker 0-2 hjemme mot Brentford. 1 skudd på mål. Ligger helt sist. Taper vi denne så har vi rota det skikkelig til.

Off Southampton er dårlige, på hjemmebane har de kun vunnet 2 kamper og scoret 11 mål.De har også sluppet inn mest mål på hjemmebane.De ligger på bunn av tabellen for en grunn.De er bedre på bortebane, nylig slo de Chelsea.

Dette er kamp vi skal vinne, men som alle vet det er ingen lette kamper i PL.Skal vi ha en sjans på CL eller EL så må slike kamper vinnes, men det har vi sagt før.Vi har tross alt spilt mer kamper enn de andre på tabellen, så seier her er et must.
    Southampton kommer til å gi maks, de vet at vi ikke i vår beste form.Vi må for all del ikke gi dem frispark i farlige posisjoner, mener vi gjorde det sist sesong og Prowse straffet oss.

Tror Conte starter slik:
    Forster
    Romero-Dier-Lenglet
    Royal-Højbjerg-Skipp-Davies
    Richarlison-Kane-Son

Forventer at Richarlison får fortsette.
    Er kulu god på venste siden?
    Er sikker på at Skipp og Højbjerg fortsetter.

Jeg ser helst at Porro får starte igjen og fortsette den gode flyten fra sist kanp

Jeg ser helst at både Kulusevski og Richarlison starter sammen med Kane.

Jeg ser helst at vi vinner samme hvem som starter.

Jeg ser for meg at det er større sjanse for at vi vinner hvis Conte velger riktig lag

Eg ser for meg at Son og Perisic startar. Vi tapar 1-0 etter tabbe av Dier. Son bommar på åpent mål. (Ser ut som vi spelar bedre, og vinn oftare når eg er utelukkande negativ)

Bra lag. Hadde ønsket meg Sarr. Skipp har ikke spilt seg ut men de er så jevne (litt fordel Sarr) og Sarr må også holdes i gang.

Hva skjer med at Kulusevski som periodevis har vært vår beste, plutselig er benket? Vet at han virka sliten på slutten av kamper og ikke var på sitt beste men dette ''prosjekt spille Son iform'' tar jo ikke slutt. Etter Richarlison påpekte ovenfor Conte det han og de fleste av oss andre så , greide han å snakke seg inn i laget. Mulig Kulusevski også bør ut i media nå da

Synes synd i Danjuma. Her har Son vært ræv en hel sesong og han får så vidt sekunder.

Kulusevski har helt opplagt også en dårlig periode. Mens Danjuma har sett frisk ut. Om det er fordi Danjuma akkurat nå er bedre eller fordi han har kommet inn mot slitne bein vet jeg ikke. Uansett kan jeg forstå at Kulusevski ikke spiller, men det burde i så fall vært Danjuma som spilte og ikke Son. Så vet vi vel alle at det er Lucas som byttes inn først.

Uansett. Bortsett fra Son-idiotiet så stiller vi bra. Glad Davies og Porro spiller.

Noen som så hva som skjedde?