Hvis man ser bortifra personen Arteta og forholder seg til treneren. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. På en side ser jeg veldig lite i han som tyder på at han er veldig god. Jeg vil si god. Minner meg egentlig mye om Pochettino (igjen - da ser jeg bort fra personligheten - Pochettino liker jeg 99% av tiden - Arteta er nære det motsatte). Selvsagt er ikke jeg et eller annen form for orakel som kan vurdere slikt perfekt, men det er min personlige vurdering. På en annen side synes jeg ikke dette Areenallaget hva gjelder spillere er så bra. De er bedre enn oss og er veldig bra, men igjen vil jeg sammenligne det mer med oss på det beste under Pochettino mer enn et virkelig virkelig stjernelag. Tror vårt lag hadde slått dette Arsenallaget egentlig. Saliba (ikke like god i år), Rice, Ødegaard og Saka er toppspillere, men hadde noen tatt de over Toby, Dembele, Eriksen (eller Alli den gang) og Kane? Aldri i verden. Og selv om resten av laget deres er solid hadde vi veldig mye bra også. Folk som Rose og Walker er ganske mye bedre enn White, Tomiyasu etc.
Så når man ser troppen deres mot resultatene så tenker jeg at Arteta må gjøre en bedre jobb enn jeg tror.
Ble litt nysgjerrig nå på å se hvor godt Arsenal gjør det i de store/viktige kampene. Man tenger ikke være så gode for å gjøre det godt i PL hvis man jevnt slår de «dårlige» lagene. For så å aldri helt nå opp i de store kampene. Mulig Arsenal er litt der? Vet ikke. Uansett - hvis så er tilfellet må man gi manageren mye skryt.