Trenerteamet får stryk i dag av flere, men hva skulle de gjort? Sjansene vi skapte i dag var jo med startlaget i 1.omg og starten av 2.omg. Så tok Wolves plutselig over. Hadde Royal vært 100% ville han startet tenker jeg. Og når Son og Deki svikter kunne vi satt inn Rich, Danjuma eller Lucas tidligere. Men ingen av de har vist noe særlig ennå og vi slet jo bare enda mer etter byttene ble gjort.
Jeg er sikkert en av veldig få som mener at spillerne er gode nok jevnt over. Vi sliter på vingbackene, spesielt venstre, og litt bakover. Men vi har masse klasse, verdensmestre, flust av kapteiner. Vi får bare ikke ut potensialet vårt når vi i praksis spiller 5-4-1. Det skapes lite store sjanser for tiden. I dag prøvde Son og Deki seg på curler, Porro hadde frispark i metallet og Son hadde en som var nær. Ellers var det tynt, grått og kjedelig fotball i dag. Så at sjansestatistikken etter ca 30 var 0-10. Kjente meg ikke helt igjen.
Jeg tror det er noe strukturelt feil med oss nå ift spillerstall. Vi har ikke gode nok vingbacker til å spille 3-4-3. Kane dropper ofte så mye ned at han ofte blir en falsk 9’er og det blir tynt foran han. Og at vi ialle fall burde prøve oss i en 4-2-3-1 med f eks:
Forster
Royal-Romero-Dier-Davies
Højbjerg-Skipp/Sarr
Deki-Kane-Son
Rich
Staheten mot å teste ut noe nytt/andre systemer frustrerer meg mest nå, da vi er inne i en uke som kan bli vanvittig svak og bety exit på minst to av tre fronter.