Kungreke
Personlig tror jeg dagens Mourinho kun kan lykkes i en klubb som har ekstremt mye "naturlig" offensivt talent. Og hvor Mourinho kun pusser på ting hva gjelder det defensive og små taktiske grep. Som også betyr at man må ha ei spillergruppe som er istand til å gjøre den slags tatiske grep fra kamp til kamp. Min påstand vil være at kun de beste lagene klarer det.
Porto, Chelsea, Inter og Real Madrid var alle lag med en overvekt av fotballintelligente spillere.
Tiden hvor Mourinho kunne "overprestere" med lag tror jeg er forbi. Man kan fint argumentere for at det eneste "middels" laget han virkelig overpresterte med var Porto (selv om det var et bedre lag hva gjelder individuelle spillere enn man normalt ser fra den kanten - litt som Ajax under ten Hag). Chelsea og Inter var veldig gode lag som Mourinho gjorde litt bedre. Man kan fint argumentere for at det skjedde i Madrid også. Hvor han delvis brøt Barcelonas dominans.
Problemet hans nå er at lag som var i den posisjonen RM, Chelsea og Inter var i den gang ikke vil ansette Mourinho. Da tror jeg han forblir en god manager for lag som United, oss og Roma uten at det er noe voldsomt spesielt.
Får han sjansen på nytt i RM eller at han skal ta over PSG eller BM? Tvilsomt. Dortmund passer han ikke i det heletatt.
Newcastle kanskje? Eller hvis det dukker opp et nytt "rikt" lag et sted? Selv om det ikke er like enkelt lengre.
Blir jo morsomt å se. Selv om jeg ikke har noe behov for å ha Mourinho tilbake som manager. Likte han godt som ekspert egentlig. Kan fint være det resten av karrieren for min del.