Han har vel driti seg ut med en drøss røde kort på sidelinja også.
Jose Mourinho
Kjenner jeg Italia rett blir han vel ansatt på nytt om 3 uker i Roma
Han har jo vært en grei suksess der. Er vel omtrent det nivået Mourinho er på i disse dager. At han kan overprestere mye med en middels tropp skjer nok ikke lengre.
Nå blir vel dette oppfattet som er «forsvar» igjen. Nyanser er forbudt når det gjelder Mourinho.
Forøvrig vil vel Mourinho huskes som en stor trener i Roma mår støvet har lagt seg. Ikke ofte man vinner troféer der. Samtidig har de vel hatt verste poengfangst på veldig mange år i ligaen, og masse utenomsportslig styr med ham i rampelyset. Bekrefter vel bare at Mourinho fortsatt har enkeltøyeblikkene i seg, men han ikke lenger greier å bygge noe over tid s ikke skaper slitasje.
Har han ikke fått nok "sluttpakker" til å trappe ned og pensjonere seg nå, vil neppe bli savnet.
Tipper han tar over United innen måneden er omme.
Enig.
Hva gjelder mye av «styret» er det skuffende og overraskende. Greit at han ofte blir tolket i verste mening av en del journalister, men det kan opplagt ikke forklare alt.
Merkelig at han ikke lærer. Med tanke på alder og rutine burde han kunne «spillet». Var jo en gang i tiden man kan argumentere for at han spilte det best av alle. Nå taper han stort sett alltid.
Enda merkeligere med tanke på at han er klar over det selv. Husker han reflekterte litt rundt det før han tok jobben hos oss. At han etter noen mnder i media hadde innsett visse ting, men tydeligvis ikke.
Blir landslag det neste for han? Tror fortsatt han kunne gjort det bra i PSG eller lignende, men hvorfor skulle en slik klubb ansette han nå?
Så spørs det kanskje om han er spiselig for de store forbundene også. Snodig karriere det kan vise seg å bli.
Personlig tror jeg dagens Mourinho kun kan lykkes i en klubb som har ekstremt mye "naturlig" offensivt talent. Og hvor Mourinho kun pusser på ting hva gjelder det defensive og små taktiske grep. Som også betyr at man må ha ei spillergruppe som er istand til å gjøre den slags tatiske grep fra kamp til kamp. Min påstand vil være at kun de beste lagene klarer det.
Porto, Chelsea, Inter og Real Madrid var alle lag med en overvekt av fotballintelligente spillere.
Tiden hvor Mourinho kunne "overprestere" med lag tror jeg er forbi. Man kan fint argumentere for at det eneste "middels" laget han virkelig overpresterte med var Porto (selv om det var et bedre lag hva gjelder individuelle spillere enn man normalt ser fra den kanten - litt som Ajax under ten Hag). Chelsea og Inter var veldig gode lag som Mourinho gjorde litt bedre. Man kan fint argumentere for at det skjedde i Madrid også. Hvor han delvis brøt Barcelonas dominans.
Problemet hans nå er at lag som var i den posisjonen RM, Chelsea og Inter var i den gang ikke vil ansette Mourinho. Da tror jeg han forblir en god manager for lag som United, oss og Roma uten at det er noe voldsomt spesielt.
Får han sjansen på nytt i RM eller at han skal ta over PSG eller BM? Tvilsomt. Dortmund passer han ikke i det heletatt.
Newcastle kanskje? Eller hvis det dukker opp et nytt "rikt" lag et sted? Selv om det ikke er like enkelt lengre.
Blir jo morsomt å se. Selv om jeg ikke har noe behov for å ha Mourinho tilbake som manager. Likte han godt som ekspert egentlig. Kan fint være det resten av karrieren for min del.
Tyrkia neste virker det som.
Skal ha for at han fortsatt orker. Hadde forventet at han hadde ventet på å få en siste sjanse høyt oppe i en stor liga - og da evt. tatt et landslag hvis den muligheten ikke hadde dukket opp.
Mourinho i den tyrkiske ligaen. Hva kan gå galt
Tror Mourinho kommer til å gjøre det bra i tyrkia.
Bør være et nivå han kan beherske igjen.
Synd at han har den prosenten av seg hvor han blir helt dust. Når han er i godt humør er han egentlig en veldig karismatisk fyr som folk faktisk liker.
Det er lett å være en fin fyr i medgang. Men det er når motgangen kommer at man skiller klinten fra hveten.