Interessant at vi er linket til Eze. Jeg liker Maddison veldig godt, men når man setter opp stallen slik jeg gjorde i går - så ser man ganske tydelig at selv om vi har mye bra spillere så mangler det litt fart. Kane, Maddison og Kulusevski er alle mer "spillende" enn "løpende". Mulig Sarr har noe hurtighet, men den sentrale midtbanen mangler også en del hurtighet. Ikke nødvendigvis så viktig med voldsom hurtighet i den posisjonen, men når man kontrer er det allikevel ikke noe minus å ha en sentral midtbanepspiller som klarer å følge med.
Slik sett tar jeg heller Eze enn Maddison - selv om jeg nok mener Maddison er bedre (Eze er riktignok en kar på vei opp - så ikke sikkert Maddison er bedre så veldig lenge).
Så kjenner jeg ikke Eze like godt som Maddison. Sett Maddison mye oftere - også live (som var nyttig). Risiko for at Eze er litt Ndombele - imponerende i glimt, men ikke god nok over tid på noe som prøver å være et topplag. CP har i mange år spilt veldig "Mourinho" hvor man fokuserer på forsvar for så å la Zaha, Eze, Olise og andre gjøre litt hva de vil i angrep. Veldig basert på individuelle ting fra enkeltspillere. Da er det alltid en risiko for at den slags angripere som skinner for CP ikke fungerer i bedre lag (det er ikke en analyse av Eze, men en generell betrakning).