Nja. Er timingen egentlig riktig for å dra til Real?
RM har et ganske gammelt lag med veldig mange fra 30 og oppover. De er evigheter bak Barcelona og mister deres nr. 9. Nå er jeg overbevist om at Kane er bedre enn Benzema over en sesong (Benzema ble mer og mer en spiller for de viktige kampene utover i karrieren), men er det sikkert at han bare treffer fra første minutt i en ny klubb og liga? Absolutt ikke.
Sjansen for å vinne noe er opplagt større i RM enn i Tottenham, men ikke utenkelig at han går til Madrid - spiller der i 3 år uten å vinne noe.
Da hadde jeg heller satset på England. Få slått den rekorden og krysset fingrene for at Haaland drar til RM før eller senere.
Kan også være et familiespørsmål. Ganske tydelig at han skal til USA for å spille NFL om noen år. Ikke umulig at det er en avtale med familien at man blir værende i England før man flytter til USA.
Jeg kan selvsagt ikke vite, men jeg tipper han blir værende med en ny kontrakt som inneholder en utkjøpsklausul neste år. Håper det skjer. Skulle vi få en oppsving så blir han værende. Hvis ikke drar han til United, Newcastle eller noen andre som har seilet opp som et av de nye topplagene. Kan til og med bli Chelsea - selv om jeg er overbevist om at han helst ikke vil bytte i London.