Judas har visst vært ute i media nylig med sin sedvanlige syting.

Jeg er enig i at barna og familien hans er uskyldige parter i dette; men han selv høster virkelig ingen sympati i min gård.

Han visste godt om alvorlighetsgraden i det han gjorde og burde skjønt de veldig sannsynlige konsekvensene da han tok avgjørelsen. Han kunne dessuten avverget det meste ved å gå til hvilken som helst annen klubb.

https://www.nettavisen.no/sport/sol-campbell-apner-opp-om-supporterhetsen-pavirker-meg-fortsatt-20-ar-senere/s/5-95-882113

https://www.theguardian.com/football/2023/jan/27/sol-campbell-abuse-spurs-arsenal-wishing-someone-is-going-to-die

Synes det er barnslig å kalle Sol Campbell Judas. Dumt gjort men historie er historie, vi fremstår som en liten klubb for små mennesker når fansen synger det de synger.

Alt er kontekst her. Innenfor fotballens verden har jeg ingenting imot at han fortsatt blir kalt "Judas".

At det så skal gå utover hans private liv er helt håpløst.

Veldig trist da det skjedde, men ble for min del helt ferdig med det med en gang Ledley King slo igjennom.

Nå er han en temmelig stor idiot også utenfor fotballbanen. Personlig bruker jeg fint lite energi på han; synger ikke med på sangene når de synges på stadion og behandler han mer som en stygg liten del av historien.

En ting er hva han gjorde, men det handler nok like mye om hva han uttalte til media og omgivelser i forkant. Var jo ikke måte på hvor høyt han satte klubben, var bare et tidsspørsmål før han signerte ny kontrakt osv.
    Og plutselig signerte han for Arsenal. Av alle klubber i hele verden, valgte han akkurat den klubben han visste det ville bli mest trøbbel med.
    Så kan man si at det er teit, det er bare foppal, men han kan i hvert fall ikke si at han ikke visste hva han gjorde. Regner med han ikke levde de 26 første åra av sitt liv under en stein.

Det er 22 år siden og det faktum at store deler av fanbasen fortsatt gidder å tenke på denne fyren gjør oss små.

Jeg er uenig. For meg er dette en viktig påminnelse til dagens spillere (som generelt er barnehagebarn og primadonnaer som tror de kan tillate seg alt sammenlignet med spillerne back then) om at enkelte ting er ugreit.

Og for dem som ønsker ekstra innsats i NLD; Det er slike "tradisjoner" som signaliserer at til disse kampene så skal det settes inn et ekstra gir. Dessverre går det ikke helt hjem hos mange av dagens spillere likevel tydeligvis - men vi vil ikke dit (ihvertfall vil ikke jeg dit) at kampene mot Ars* skal være som hvilken som helst annen seriekamp.

It's just a game.

Selvfølgelig skal vi supportere fortsatt hate Ars*nal og Chelsea! Selvfølgelig skal vi som supportere forvente at spillerne spiller med hjertet utenpå drakten i disse kampene. Men når kampen er over så går livet videre.
      Roy Keane synes jo det er forkastelig at spillerne smiler og prater til hverandre i spillertunnelen når det er derby (og generelt). Tofots-taklinger og albuer er minstekrav. Tenker det er helt greit at verden har kommet lengre enn det.

Sol vil alltid være Judas for de supporterne som har fulgt Tottenham noen år, men det spørs om vi skal forvente at nye supportere bryr seg så mye. Det er tross alt noen år siden. Dersom det faktisk er slik at han opplever sjikane og hets fortsatt kan man jo undre seg over intelligensnivået på de som utøver dette. For ikke å snakke om dersom dette faktisk også går utover barn og familien hans.

Judas ja, men også en person som må få lov til å leve videre.

rihno Dette var ikke Gallas eller Berbatov, det var vår egen local lad. Mannen vi skulle bygge et lag rundt, bautaen. Like stor i sin tid som King eller Kane.
        Som velger å gå gratis til erkefienden, som får de til å le av oss, pisse på oss. Han kunne valgt United eller noen av storklubbene sør i Europa, kanskje var han den mest ettertrakta stopperen i verden på den tida. Men han valgte Arsenal. Gratis.

Det skal selvfølgelig ikke gå ut over familien hans, men jeg har ingen problemer med at han får en liten reminder om hva og hvem han er.

Knut Det er slike "tradisjoner" som signaliserer at til disse kampene så skal det settes inn et ekstra gir.

Her mister du meg totalt, hvis det er en eller annen "tradisjon" å synge at man skal ha en fest fordi et menneske dør så er man et uhyre lite menneske. Han har ikke drept noen, han gjorde noen dumme valg når han var ung men karrieren hans har vært over i ti år og han er snart ukjent for de fleste. Ved å holde liv i dette er det vi som gjør ham kjent, vi som sørger for hans fortsettende relevans. Det er en type bitterhet ingen tjener på, spesielt ikke vi, som sitter igjen og ser ut som noen sutreunger. Hvis denne spilleren er større en klubben vår har vi ikke mye å slå i bordet med og det er det vi sier når vi sier at denne mannen er så viktig at vi skal ha en fest når han dør. Totalt taperfakter.

Vet ikke om det skal tolkes så bokstavelig.

Vet heller ikke hvor mye man klarer å "rasjonalisere" følelser i fotball. Blir ikke det meste fort da bare dumt?

Personlig foretrekker jeg positive sanger om sine egne osv., men har ingen store problemer med andre sanger og slagord på tribunen. Hvis noen ønsker å vise sin misnøye på den måten. Ikke like begeistret over de som tar med seg den slags inn i folks private liv.

Enig i at trusler og hets om det ene og det andre er for dumt. Det er å dra dette for langt. Trusler mot familien og et ønske om å se fyren død er jo idiotisk og ikke greit.

Men at oss "gamle" Spurssupportere synes det han gjorde den gangen var horribelt, det må han tåle til evig tid.
        Han var min favorittspiller og en bauta for oss, at han dro gratis til Arsenal etter å ha reklamert at han ville bli hos oss var helt sykt....skjønner det ikke den dag i dag.

Alt som innebærer sjikane og hets av familiemedlemmer + uakseptable ytringer som drapstrusler, rasistiske kommentarer etc = Så jævlig bak mål som du får det og ikke akseptabelt på noen som helst måte.

Å minne ham på hva slags slange han er - også over 20 år etter = 100% innafor.

Høster som man sår og alt det der.

Eddie den eneste "trusselen" jeg har registrert er noen som synger at de skal ta en fest om "svikeren" dør, om det blir en kjempefest er jeg usikker på og sannsynligvis er jeg ikke ung nok til å oppleve det. Mobbing eller sjikane mot uskyldige tredjeparter skal ikke skje!

2 år senere

Ble ikke mindre Judas av dette. Fy f for en fyr.

• Redigert

Og mannen lurer på hvorfor han fremdeles mottar hat på gata... for en idiot. We're all having a party when .... !

Synes synd i Campbell, har vunnet det meste på klubbnivå men er liksom ikke verdt noe for ingen har noen respekt for ham. Han er ikke elsket av arsenal fansen fordi han er jo en judas og alle vet det.

Kungreke Enig, virker egentlig som det eneste han blir husket for tross sin suksess, er det det klubbyttet. Har på en måte falt mellom alle stoler hva gjelder stjernestatus blir litt som en b-kjendis. Hadde han bare tatt ett annet valg (f.eks Manu) tror jeg alt hadde vært annerledes for han. Første jeg tenkte da jeg så videoen var at her må Google ha gravd dypt i "kjendislista" si, kanskje at mange kjendiser hadde takket nei...