Schism Så har lag i flyt som overpresterer en tendens til å holde deg ut sesongen når de har kommet så langt som det Arsenal nå har gjort.

Det er akkurat det! Holder man flyten til over nyttår, tror jeg det skal godt gjøres å kollapse fullstendig. Er jo også et poeng at motstanden på nedre halvdel etterhvert blir enklere. Enten spiller man med høye skuldre fordi man er i nedrykkskampen, eller man har ingenting å spille for overhodet. Husker jo hvor frustrerende det var med Leicester - kunne bare cruise inn i de fleste kampene fra mars og inn.

Ikke at Arsenal ikke kan sprekke altså. Skader på MØ, Partey, Gabriel og/eller Saka, og de får problemer. Men jeg tror det skal en del til at noen andre enn kanskje City (som har det i seg å stable sammen en seiersrekke) tar dem igjen.

Nok en NLD med mye press på begge lag.Jeg mener at Arsenal er favoritter her.Mye bedre form og spiller veldig god fotball.
Vi har knapt greid å spille en god kamp, men utrolig nok så ligger på en 5 plass.Mye pga våre sterke andre omganger., men det viser også at vi har kvalitet i laget.
Vi har ikke råd til å spille en dårlig første omgang, da ligger vi under 3-0 under til pause.Vinner vi denne kampen, så kan det snu hele sesongen for oss, en seier vil gi enormt mye selvtillit.
Kulusevski er tilbake og det godt nytt.Han nok litt rusten.Bentancur er mer tvilsom, tror det blir benken på han.

Føler meg sikker på at Conte starter med 3-4-3 og ikke 3-5-2.
Lloris
Romero-Lenglet-Davies
Royal-Højbjerg-Bissouma-Perisic
Kulusevski-Kane-Son

Usikker på om Sarr takler presset i en slik kamp.Tror det blir Bissouma som starter.
Royal starter pga han god defensivt.Ser for meg at Arsenal vil presse oss høyt.
Dier så veldig trøtt og ufokusert sist kamp (Palace).Føler meg ikke sikker på han.
De tre foran sier seg selv.

Kjenner jeg gruer meg til denne kampen. Det gjør jeg jo alltid, men ekstra mye i dag siden vi møter ett lag i storform, og vi alltid slipper inn først..

Drømmer om at vi setter skapet på plass fra start som en gjeng jordfresere, og at Kane, Son og Kulu har dagen.

Tragisk at Sessegnon starter, men resten ser bra ut.

Schism
    Overraskende, ja. Tipper det er defensivt relatert. Sess har i alle fall gjort sakene bra defensivt mot topplag tidligere. Holdt Salah i sjakk osv

Liker at Sarr får sjansen. Tipper vi får se en som kjemper som en helt. Så får vi håpe skuldrene ikke blir for høye

Ville egentlig likt å se Perisic idag. Føler han har rutinen og hodet til store oppgjør. Sessegnon har blåst både varmt og kaldt så får bare krysse fingrene for at han fungerer idag.

Selvfølgelig en veldig bonus med Kulusevski. Han gir oss noe ingen andre i troppen kan tilby. Ihvertfall ikke så konsistent

Sessegnon for Perisic skjønner jeg ikke helt. Og svært usikkert hva vi får med de to sentralt. Bissouma har vært elendig i det siste, Sarr har vært god. Jeg ville også godt for Sarr selv om dette blir en voldsom test for han. Ellers ville jeg klart gått for Davies foran Lenglet, men men. Føler på stor usikkerhet i alle ledd her, gitt ustabil form hos de fleste. Eneste jeg føler sikkerhet rundt, er angrepsrekka. Kane og Deki kommer til å være gode, det motsatte med Son dessverre.

Klarer vi å mobilisere litt følelser her, gi dem kamp og spille «jevnt» med dem - skal jeg være fornøyd.

Liker ikke laget.
    Dier, Sarr, Doherty og Sessegnon burde ikke startet denne kampen.
    Dier har sett utrolig sliten ut og lite fokusert i det siste.
    Sarr har knapt en omgang med PL spill.Tror denne kampen blir for stor for han.
    Sessegnon kan fort få en mareritt kamp.Lite selvtillit og nå skal han bryne seg på Saka.
    Ville startet med Royal pga han er mye bedre defensivt.Vil trenge det mot Martinelli.
    Synes ikke dette lover godt folkens.

Tror mye blir avgjort på midtbanen. Ødegaard, Partey, Xhaka vs Doch, Sarr, Høibjerg og ingen på venstre.

Hvorfor burde ikke Sarr og Doherty starte?

Hvem har vi som er bedre?

Antar Perisic sliter med noe. Vet ikke det selvsagt.

Dier er litt vanskelig. Her satser man vel på at han finner tilbake til noe.

Conte starter med Sessegnon og Sarr. Synd å ødelegge en kamp ved å gi ungdommen sjansen 😉

CWaddle
      Altså, midtbanen vil kanskje være den største utfordringen. Ellers på banen matcher vi de og mere til...

Håper virkelig gutta er påskrudd i dag. Aggressivt press kollektivt tror jeg er oppskriften. De må ikke få lov til å strø baller. COYS!

En ting jeg har lurt på er hvorfor vi ikke benytter oss mer av muligheten til å virkelig skape den hvite veggen slik Dortmund har sin gule vegg. Mye snakk om den hvite veggen i begynnelsen av åpningen av den nye stadion (og under byggingen).

Sessegnon oppsummert. Løper 90%. Venter på at forsvareren skal komme tilbake. Slår innlegget mitt på nevnte forsvarer. Rince and repeat. Helt ubrukelig.

Haha. Og igjen. Dvs gikk jo forbi førsteforsvareren der, men like verdiløst.

Greit at han er ung osv., men er det mulig?

15 min og 0-1. Helt etter oppskrifta til Conte dette...

Dødelig kombinasjon. Sessegnon og Lloris.

Fyflate Sessegnon er så dårlig.