FromtheLane
Den taklinga var direkte grisete. Forbanna kjipt for Doherty nå som han endelig var på gang.

Jeg trodde det ble kne mot kne eller noe inne i taklingen basert på måten Doherty tydelig var i umiddelbar smerte og at han tydeligvis trodde det kunne gå over. Når jeg ser taklingen igjen skjønner jeg at det var mer en type takling som ofte går utover leddbånd.

Så er ikke alltid leddbånd 6-8 uker heller, men ofte er det jo det.

Dette svekker oss, men man kunne aldri forvente å spille de siste kampene uten noen form for nye skader. Og positivt at Reguilon kom inn og spilte OK. Satser på at han hever seg enda et hakk til lørdag. Selv om det beste da hadde vært å fått Emerson tilbake på benken. Får vel håpe at han plutselig overrasker…

Lloris, Romero, Bentancur, Kane og Son må holde seg friske. Resten skal vi vel klare å erstatte på et vis.

Emerson lager jo garantert en straffe e.l. mot Liverpool...

Helt OK hvis Emerson lager straffe og fire andre tabber mot Liverpool så lenge han holder seg i skinnet i resten av kampene 😄

Ja Liverpool kampen er ikke der jeg regner med at vi sikrer CL billetten. Men har jo dunka City noen ganger så umulig er det ikke

Jeg tror faktisk vi har en OK sjanse mot Liverpool - fordi Liverpool egentlig kun har en svakhet at de tar sjanser ved å stå veldig høyt. Og vår største styrke (så lenge Son spiller) er å utnytte nettopp dette.

Men en OK sjanse betyr uansett at vi normalt taper.

Hva gjelder innspurten generelt så taper alltid lag mer poeng enn man forventer de skal. Ingen lag i PL har 6 seire på de siste 6 kampene i ligaen. Brentford og Arsenal er to av formlagene i ligaen med 4-0-3 de siste 7 kampene. Allikevel høres det ut som de fleste eksperter tror at man stort sett må vinne alt på slutten for a) vinne ligaen b) ende opp topp 4.

a) kan forsåvidt være nesten sant ettersom de to lagene er så gode, men City har altså 3-2-1 siste 6. Og selv om Liverpool er gode er de på ingen måte uslåelige.

Er personlig redd for Brentford-kampen. Liverpool er nesten garantert tap. Og NLD kan svinge alle veier...

Så deler av Brentford - West Ham. Brentford er definitivt ikke noe stort lag - og de angriper ganske mye - som jeg tror passer oss.

Utfordringen der blir nok litt som mot Villa - at de spiller med stor entusiasme. Så hvis man ikke møter deres entusiasme (som WH ikke gjorde) så blir det vanskelig. Litt som når man spiller Cup-kamper på bortebane mot mindre lag.

Nesten garantert at vi før eller senere vil få oppleve kamper hvor vi begynner å tenke konsekvenser. Jeg tror det skjedde for Arsenal mot Brighton. Det kan fort skje borte mot Brentford - et "lite" lag man føler man skal slå (at Brighton slo Arsenal kan fort hjelpe oss i å unngå det mot nettopp de).

Jeg tror de andre lagene skal være mer redde for å møte oss enn vi trenger å være for å møte dem. Vi har spillt på oss selvtilliten nå og laget fungerer veldig bra spesielt med tanke på forutsetningene våre. Hadde storkost meg om vi slo Liverpool og nektet dem medalje i år, tror vi fort kan slå dem også nå med vår nye midtbane og nye angrep.

4 måneder senere