Kan være enig i at Pickford nok har fått et rykte (noen steder) for å være dårligere enn han er. Og skal heller ikke late som at jeg ser fryktelig mange Everton-kamper i disse dager (så riktignok overraskende mange litt tilfeldig i fjor).
Generelt er keepere vanskelige synes jeg. Veldig få er på topp år etter år. Og selv de som har vært på topp lenge - så svinger det ganske mye i løpet av karrieren. De Gea var helt vilt god en periode. Også gjort en del rart. Oblak var utrolig stabil før han plutselig også rotet mye. Neuer som er min favoritt var helt umenneskelig i mange år. Fortsatt god mellom skadene, men ikke umenneskelig lengre osv.
Vi hadde jo også i mange år keepere som var gode i 1-2 sesonger før de på merkelig vis ble dårlige. Gomes det året vi kvalifiserte oss til CL var helt absurd god siste halvdel av den sesongen. Robinson var god i 1-2 år. Keller også. Sullivan var fabelaktig i en sesong. Baardsen hadde noen utrolige kamper. Og alle de der ble ganske ubrukelige også. Helt merkelig.
Kanskje er Pickford blitt voksen og kan levere noen år på toppnivå i en storklubb. Jeg skal ikke kategorisk si at det er umulig, men jeg tviler litt. Og jeg tror oppmerksomheten fra media i England vil legge enda mer press på han.