Ja. Og der mener jeg Conte må ta mer av "skylden" enn Levy og eierne.
Siden Conte tok over har han "fått" Kulusevski, Bentancur, Richarlison, Bissouma og Perisic. Samt at han har selv valgt å fortsette med Emerson (tror det er riktig å si at han selv har valgt å satse på han - selv om jeg ikke kan vite det).
Conte skal selvsagt ha skryt for å fått mye individuelt ut av Kulusevski og Bentancur. Ikke opplagt da de ble kjøpt at de skulle være så gode - selv om spesielt Kulusevski var god omtrent fra dag 1 - så kanskje ikke så mye Conte sin skyld, men han har holdt Kulusevski i gang uansett.
Men også ganske sensasjonelt å hente inn fem så gode spillere (Perisic som et eksempel var vel en av spillerne i VM som brøt gjennom forsvarsledd oftes) - og allikevel ikke merke at vi er noe bedre enn vi var for 10 mnder siden.
På en annen side er det ofte at det "plutselig" "løsner" for lag. Arsenal rotet bort fjerdeplassen i fjor. Jesus startet bra - og Saliba er ei opplagt oppgradering, men stammen er mye av det samme vi hentet poeng på på slutten i fjor. Arsenal hadde ikke linjær fremgang - de rykket litt "tilfeldig" til nå i år og surfet på det siden. Jeg tror fortsatt det samme kan skje med oss under Conte. Det kommer mye an på om vi klarer å oppretteholde en positiv følelse i gruppa - begynner man å miste troen risikerer man en "Jol-light". Evt. litt det som skjer hos Liverpool nå. De har bedre spillere enn oss, men det fungerer bare ikke. Defensivt er det jo helt krise.