Bare trist det som skjedde og skjer med Alli.

En av de merkeligste karrierene jeg noen gang har sett. Med en del folk forstår man hva som går galt. Med Alli gjør jeg ikke det.

Han er blitt beskyldt for å være lat osv men fysisk er han jo ikke det. Mot City under Nuno løp han som en gal. Helt umulig å prestere så bra uten at man legger ned jobben som skal til.

Skal ikke spekulere for mye, men klarer ikke forstå annet enn at han kanskje sliter mentalt med noen demoner.

Ja bare merkelig hele greia. Følte han overpresterte ganske mye en stund der, men så dårlig som han har vært de siste årene hadde vel ingen trodd var mulig. Må være som du sier noe mentalt, eventuelt avhengighetsproblemer av noe slag.

Slo meg jo alltid som en "humørspiller" og da han var ung gikk vel det meste ganske bra fremover i flere år, før det blei ganske bråstopp. De siste gangene jeg så ham i PL virka han rett og slett som en spiller uten særlige ferdigheter med ball, tok elendige valg osv.. altså hadde han hatt oldboys kroppen min hadde jeg skjønt at han ikke fikk til det samme lengre men som nevnt av andre her så ser han like 'fit' ut som vanlig.

Merkelige greier. Tipper vi snakker mental helse i en eller annen form. Avhengighet er en mulighet. Utrolig hvor mulig det er å kombinere visse stoffer med "toppidrett" i perioder om talentet er der. Mental helse snakker vi vel uansett.

Ødelagt av feil prioriteringer. Den som tar fra han smarttelefonene og sosiale media vil få noe ut av ham.

Mye antakelser rundt Dele Alli synes jeg. Liten tvil om at det er mye utenomsportslig, men det er mange fotballspillere som presterer selv om de er aktive på sosiale medier.

Synes egentlig aldri det var noe galt med hverken innstillingen hans eller fysisk forfatning.

Synes mest av alt det så ut som det satt i hodet på slutten hos oss. De fleste har vel vært der at man rett og slett bare føler at man ikke får til ting. Når det er snakk om et såpass høyt nivå med så mye press, er det ikke alle som har det i seg å snu en sånn trend.

Mye enig. Synes det er utrolig vanskelig å si hva som er smartest med tanke på livsstil. Tiger Woods var tydeligvis best hvis han var utro tre ganger i uka. Mens andre kanskje må være litt mer Bjørndalen.

Kanskje lett å bli etterpåklok, men Alli var alltid en litt merkelig spiller som leverte bedre enn hva hans tekniske og fysiske egenskaper skulle tilsi. Han er egentlig veldig middels til passe god på omtrent alt. Ingen klare svakheter, men heller ingen ekstreme styrker. Kan ikke huske en tilsvarende spillerprofil som hadde en slik sesong som han hadde med oss. Det han først og fremst hadde var evnen til å dukke opp. Til å sette de sjansene. Når han mistet det ble det overraskende lite igjen.

Så skal ikke jeg påstå at jeg spådde dette. Jeg trodde Alli i det minste skulle holde seg veldig god - selv om han falt ned fra å være verdensklasse. At han skulle bli ubrukelig var ikke i min villeste fantasi.

Jepp.

Hans største styrker på banen var jo nettopp litt sånne udefinerbare (og flyktige) ting, som gjerne sitter en del i hodet. Type killerinstinkt, råskap, og uforutsigbarhet. Kommer veldig til syne i flytsonen, men også fort gjort å miste når det butter. Og ikke gitt at man finner tilbake.

Skal også sies at sjelden har vel et system passet en enkeltspiller bedre enn det gjorde med Dele i den perioden der. Hadde veldig enkle oppgaver å forholde seg til - jage som en blodhund uten ball, og jakte rom å dukke opp i med ball, i tillegg til at han fikk friheten til å «leke» seg litt da selvfølgelig. Skulle sjelden bidra i det oppbyggende.

Har du spillere som Kane, Dembele, Eriksen, Walker, Rose etc rundt deg er det en ganske takknemmelig oppgave - uten at jeg skal ta noe fra Dele av den grunn. Løste jo rollen sin til perfeksjon.

Så jo hvordan det gradvis så ut som han mista gnisten etterhvert under Pochettino. En ting var at forventningene plutselig var høyere, en annen ting var at han plutselig begynte å spille mye indreløper, og måtte ta mer ansvar. Selv om han faktisk produserte helt ok tall helt til ganske sent i Pochs periode, trodde kanskje sånn sett det var nivået han skulle «lande» på.

Knut endret tittelen til Dele Alli den .

(tok meg friheten til å rename/dedikere tråden til Dele Alli)

• Cuti svarte på dette.

Knut Tenkte egentlig dette kunne være en samletråd for alle tidligere spillere, så slipper vi å ha tusen tråder. Men du er sjefen 🙂

Beklager - min (innbilte) OCD kicket inn 😅

15 dager senere

Ingen overraskelse. Men trist at han ikke ser ut til å finne seg spillemessig til rette noe sted lenger.

2 måneder senere
    8 dager senere

Huff, neste Bentley det der. Trist, så mye talent kastet bort på sosiale media og gaming.