Madball
Usikker på om det hjelper? Ferguson prøvde vel forøvrig å slutte en gang - og da fikk vel deres sesong en knekk?
For meg hadde det smarteste vært å informere internt, men ikke eksternt. Så var vel kontrakten på vei ut slik at man nok før eller senere måtte snakket om dette offentlig uansett.
Utvalget av trenere som har sittet lenge i store klubber er selvsagt ikke mange. Så vet ikke hvor mye man skal legge i det. Sollied vant vel ligaen året etter Eggen, men så gikk det nedover. Martinez tok over for Moyes i Everton og fikk også en god sesong før det gikk nedover. United og Arsenal er vel dokumentert.
Andre klubber som BM og Ajax har sikkert hatt "legender" som har videreført suksessen noen ganger. Selv om to av Ajax sine dårligste sesonger gjennom historien kom i årene etter van Gaal på slutten av 90-tallet.
Etter mitt syn er Klopp verdens beste manager de siste 15 årene eller noe slikt. Andre har hatt bedre resultater, men hvor jeg kunne ha sett at Klopp hadde klart å kopiere Guardiola med City, BM og Barcelona så er jeg ganske sikker på at Guardiola ikke hadde klart å kopiere Klopp med Dortmund og Liverpools ressurser. Så selv om Liverpool finner en ny fantastisk manager så er det overhengende sannsynlig at det blir et steg ned. Og klubben må være klar til å ta noen tøffe beslutninger for å starte på noe nytt.