Er det mange som hater han? Synes slikt er vanskelig å svare på. Akkurat nå er det mange på X som skal få det til å fremstå at en hel haug med nordmenn hater jøder (noen gjør det opplagt og noen er for mange, men mistenker at en høylytt minoritet får det til å virke som det er flere enn det egentlig er). Mistenker at Pochettino «hatet» er noe av det samme effekten? Så kan jeg ta feil hva gjelder begge deler.
Så må Pochettino skylde seg selv litt her også. Vet ikke om han uttalte seg om Chelsea, men han hadde jo flere kommentarer rundt lojalitet, Arsenal, Barcelona fra hans tid i Espanyol osv. Mye som tyder på at en del av de ordene kanskje ikke betyr så mye når det kommer til stykket allikevel. Det er greit, men da er det mer ærlig å ikke late som noe annet først. Personlig bryr jeg meg særs lite om den slags, men kan se at noen blir litt ekstra irriterte.
Hva gjelder hans fremtid så vet jeg ikke helt hva annet Chelsea skal gå for? Virker jo som Potter og Pochettino var de de ville prøve. Følger ikke situasjonen der tett, men vil overraske meg om han mister jobben helt enda. Derimot kan jo et knusende tap for oss utløse noe. Ikke at det er spesielt sannsynlig, men umulig er det jo ikke. Etter oss har de City og så Newcastle. Kan fort bli bære eller briste. Skulle man ta 6+ poeng fra de tre så er man plutselig på rett vei. Tar man 0 så må han jo få sparken.
Vi er opplagt favoritter forøvrig, men hvis vi vinner 5 av 10 på nåværende form. Uavgjort 3 av 10. Så vinner fortsatt Chelsea 2 av 10. Som mot CP er det ikke slik at vi vinner 100 av 100. Med seier i et slikt lokalderby vil det gi Pochettino en bra boost.
Så skal de selvsagt slå Blackburn først.