rihno Hvor mange år har vi holdt på å bytte manager i hytt og pine? Hvor mye suksess kan vi vise til?
2025: Liverpool vinner med ny trener.
21-24: City vinner med trener som har vært god omtrent fra dag 1.
2020: Liverpool vant serien med en trener som hadde fremgang omtrent fra dag 1.
18-19: Guardiola
2017: Conte vant i sin første sesong.
2016: Ranieri vant i sin første sesong.
3 av siste 10 er altså trenere i sin første sesong. De andre er Guardiola og Klopp. Som ikke var trenere fordi de ikke leverte tidlig.
Jeg kan ikke si at man ikke skal holde på noen lenge som ikke leverer i den tro at bare de får tid så blir det bra. Det har i praksis aldri vært prøvd så hvem vet. Det jeg derimot kan si er at det er fint mulig å lykkes raskt med ny trener. Emery et annet eksempel. Fikk orden på Villa veldig raskt.
Litt morsomt/fascinerende med Conte, Ranieri og Slot er at Conte og Ranieri raskt fikk sparken, mens Slot sannsynligvis også gjør det.
Jeg er ikke fremmed for litt kontrære tanker. Jeg synes ikke det at "alle gjør det" i seg selv er et veldig godt argument, men jeg er fortsatt ydmyk nok til å si at når absolutt alle gjør det så er det kanskje en grunn til det? Ingen klubb lar folk bare holde på. Og som tallene i England viser når ting "klaffer" så skjer det ofte ganske raskt. Det samme er sant for store klubber andre steder. RM, Barcelona, BM osv.
Eller ta Leverkusen. Vinner sin første Bundesliga-tittel i Alonsos første hele sesong (han tok over i oktober sesongen før).
Kan jo spørre tilbake. Hvorfor kan ikke vi få rask fremgang når Leverkusen, Leicester osv. fikk det med "riktig" trener?