Enig, men ugunstig at de spiller på seg den selvtilliten de i stor grad mistet på slutten av forrige sesong. Kan gi dem ugunstig mye flyt når motstanderne blir tøffere.

Kanskje. Men det betyr også at de skal spille mot hardere lag når kampene kommer tettere.

Men hvis Liverpool roter litt er Arsenal opplagt med i kampen om andre. Enig i det.

Jeg tror ikke at Arsenal vil være med helt inn, men litt som LSK i Norge nå er det ofte noe som skjer når man først henger med fra start.

5 dager senere

Trur vi må belage oss på å plukke de poengene vi kan mot svakere lag. Liverpool og shitty ser ut til å være tilbake til sitt vanlige jeg. Manure sleit seg til en tynn seier, cheatski det samme. Arse topper tabellen og møter Fulham nå, hadde passa bra om de snubla

Tror vi er sterkere enn vi var i fjor. Ikke sikker på at Liverpool og City er sterkere enn i fjor. Tror vi skal klare oss godt mot dem i år på samme måte som i fjor.

Og der var vår venn Scott Parker ferdig som manager for Bournemouth, etter kun fire serierunder. 0-9 ydmykelsen mot Lpool ble nok for mye å svelge for de på toppen.

Rykket opp og har manchester city, liverpool og arsenal samt aston villa i første 4 serierundene. Skulle tro 3 poeng på disse er ganske på par med forventningene...?

Klart 0-9 er stygt som fy, men skal jo ikke være mulig å miste jobben allerede for Parker.

Handler vel om at han har havna på kant med alt og alle i den klubben.

Ja. Det høres ut som klubben og han ikke er helt enige. Uavhengig av hvem som har rett så nytter ikke den slags.

Ikke at jeg har dyp kjennskap til Bournemouth, men de går vel ned uansett tenker jeg. Tror ikke dette påvirker Parker nevneverdig - satser på at han får seg en større jobb snart. Everton, Villa eller lignende.

Schism Parker fremstår som en veldig bra mann. Ser ikke på det som utenkelig at han kan komme tilbake til oss på et eller annet tidspunkt heller.

Jeg er mer usikker. Synes han var veldig oppskrytt i perioden som spiller for oss. Var selvsagt bedre på hayday'n sin. Samme som manager, mye greier, fakter osv mens laget ser direkte shait ut. Satt å håpa de skulle stelle istand litt trøbbel i hjemmekampen sin mot Arse, men var ikke mange minuttene en skulle se på før det var åpenbart at de ikke hadde noe å komme med overhodet. Neste kamp mot Liverpool taler vel for seg

Parker tok et Bournemouth som hadde solgt for mer enn de kjøpte den sommeren opp igjen til PL. Og som Pride sier er ikke 3 poeng noen dårlig fangst med tanke på hvem de har spilt i mot så langt. Selvsagt tungt å tape med slike sifre, men dette er et Championship-lag uten egentlig særlig investeringer. Hva kan man forvente?

Jeg følger ikke Bournemouth og så de nok ikke i Championship, men hans Fulham-lag spilte modig og bra fotball. Vanskelig å si hvem som lykkes på sikt som managere, men Parker virker som et veldig solid trenertalent.

Etter å ha hørt intervjuene med Parker etter kampen mot Liverpool kan jeg jo forstå hvorfor han fikk sparken. Ikke at noe av det han sier nødvendigvis er feil, men i praksis sier han at det er håpløst å få til noe hvis ikke klubben handler. Hvis da klubben ikke har penger høres det ut som deres manager allerede har gitt opp før sesongen egentlig har startet.

Veldig svakt av Parker. Synes han det er så håpløst kunne han like gjerne bare ha sluttet. Slik Conte gjorde i Inter.

Det ble vel også antydet av Bournemouth i pressemeldingen - at Parkers forventninger ikke gikk overens med klubbens langsiktige strategi.

Ja. Og det var en veldig høflig måte å si det på.

Aner ikke hvor troverdig han her er, men det hadde vært fryktelig gøy. Og iallefall en fyr som får mye ut av lite!

Vet ikke om en trener fra lille Norge er riktig for et lag som skal ned igjen? Får han fortsette etter nedrykket?

Tror KK blir værende litt til nå som Bodø har planer om å bruke mer penger enn Bournemouth.

Ville i tilfellet vært veldig synd - vi har jo sett hvordan det generelt har gått tidligere med norske managere i PL.

KK er et litt merkelig tilfelle. Vil nok komme med et omdømme som selv ikke Drillo hadde. Og mer «goodwill» fordi han spiller angrepsfotball. Kunne han ha fått til noe av det samme som Potter? Hvis han klarer å kulturelt tilpasse seg så er det en mulighet for det.

Men da tror jeg også han må gå til en klubb hvor han får tid og mulighet til å bygge deg sitt lag. Vet ikke om det å skulle tape 25-30 kamper nå uten pre-season osv er riktig tid og sted.

Bedre å ta over Bournemouth til sommeren i så fall - etter at de har rykket ned.

Hadde vært veldig veldig interresant å se KK et annet sted. Men skulle ikke forundre meg om København eller noe litt nærmere hjem hadde passet bedre. Nederland er på mange måter der de historisk sett har spilt hans fotball. Gudene vet hva han kunne fått til hvis det hadde klaffet med Ajax, PSV, Feyenoord eller lignende.

Bournemouth er ikke en klubb som virker å stresse med et evt nedrykk, så det er ikke utenkelig at Knutsen vil få bra med tid og tålmodighet.

Kulturforskjellen blir nok den største utfordringen. PL er ikke Italia, men så jo hvor lett han ble vippa av pinnen av teamet til Mourinho. En helt annen kynisme på dette nivået.

Alt handler uansett om timing. Intet tre vokser inn i himmelen, og nå har Glimt brukt enorme penger. Forventningene er deretter. Kan fint hende Knutsen aldri får like høye aksjer som nå. En sjanse til å trene en PL-klubb er få forunt, så jeg håper han tar den om han evt får tilbudet.

Tenkte mer på at han virker som en kar som vil være lojal mot «prosjektet» Bodø en stund til. Med EL og pengebruk.

Han får garantert muligheten i en stor klubb et sted, men om det blir PL er en annen sak.

Så tror jeg hans stil passer bedre for et lag som kjemper i toppen et sted.